El Govern català es planteja reduir els descomptes de les autopistes si l'estat no paga els 41,2 milions d'euros que li deu per aquest concepte, la qual cosa repercutirà, amb tota probabilitat, a la butxaca de l'usuari. La mesura penja de la derogació anunciada per Rajoy del decret llei del 1999 que estableix la compensació que l'Estat ha de liquidar per les bonificacions a l'autopista i podria repercutir en la via ràpida de Terrassa a Manresa, una de les més cares de l'estat actualment, i al túnel del Cadí.

El departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat va explicar ahir a Regió7 que «encara no està definit del tot el que implicarà la derogació», però segons ha pogut saber aquest diari per fonts parlamentàries els descomptes que s´apliquen per vehicles d´alta ocupació o per vehicles ecològics, que ara van del 30% al 40%, es podrien veure reduïts de deu a dotze punts percentuals a partir de l´1 de setembre, que és la data límit perquè el govern espanyol eixugui «l´impagament» dels 41,2 milions d´euros, segons va explicar el secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet.

Informació a fons a l'edició impresa