Després del clam polític unànime a Manresa de la setmana passada i del posicionament públic de diversos consistoris bagencs perquè la C-16 sigui gratuïta per als residents de la comarca, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha anunciat avui que Territori optarà per incloure nous descomptes en els peatges per aconseguir que la C-16 sigui «més utilitzada». "Segur que podrem revisar en aquests moments les polítiques de descompte que es fan perquè la gent se la faci més seva", ha destacat.

Vila també ha indicat que el desdoblament complet de la C-55 i la inclusió de noves rotondes en aquesta via milloraran el trànsit al Bages. Per la seva banda, la diputada d'ICV-EUiA, Laura Massana, li ha demanat "l'alliberament" definitiu de la C-16, "l'autopista més cara de l'Estat", que ja ha estat "pagada i amortitzada".

La C-16 uneix Sant Cugat del Vallès amb Terrassa i Manresa. El preu del peatge per als turismes a la barrera de Manresa és de 4,25 euros de dilluns a divendres i de 7,73 euros el cap de setmana. Els descomptes s'apliquen en funció del nombre de vegades que es passa pel peatge de dilluns a divendres no festius i va del 5% (a partir de 6 vegades) al 50% (a partir de 51 vegades).

Massana ha denunciat que, tot i estar amortitzada l'autopista, la Generalitat continua aportant 30 milions d'euros a Ferrovial i Abertis, les dues principals empreses que participen en la concessionària Autema. A més, ha denunciat la seva infrautilització (15.000 vehicles al dia) i la concentració d'accidents a la C-55, la via alternativa a l'autopista, que encara no ha completat el desdoblament. Segons Massana, no és "raonable" que no arribin solucions després que en els darrers 10 anys hagin perdut la vida més de 100 persones i 1.700 hagin resultat ferides de gravetat