Fins a més de 34.000 vehicles de mitjana diària arriben a passar pel traçat sud de la controvertida C-55 en els moments de màxima afluència i en el que podríem anomenar el tram calent, que és entre Manresa i Sant Vicenç. És a dir, en aquest punt els fluxos més extrems de trànsit per aquesta carretera arriben a ser el 150% superiors als de la seva homòloga de pagament, l'autopista C-16, que, tal com va informar Regió7 (vegeu edició del 18 de febrer passat), l'any passat va registrar una mitjana diària de 13.662 vehicles.

Les dades més recents del flux de vehicles per la C-55 (corresponen al 2012, ja que encara no s'han actualitzat) posen de manifest que el llindar dels 30.000 vehicles continua completament superat en el punt més conflictiu (amb el nucli dur a Castellgalí); que està clarament per sobre dels 25.000 a la resta; i que només el repartiment de trànsit que es produeix cap a la carretera de Terrassa (C-58) proporciona un petit desofegament en menys d'un terç d'aquest tram.