La recollida selectiva porta a porta que Artés ha començat a implementar aquesta setmana no satisfà de la mateixa manera veïns i comerciants. En general, els botiguers valoren els avantatges d'un sistema que els estalvia viatges a la deixalleria, tot i que alguns sectors reclamen més freqüència de recollida de l'orgànica. Entre els usuaris, hi ha certa desorientació per manca d'informació, i queixes als blocs de pisos perquè l'Ajuntament no els ha habilitat un gran contenidor previst per a les comunitats de més de nou habitatges. Tot plegat, ha desembocat en una campanya de signatures que es va posar en marxa ahir per reclamar millores al sistema.

A Artés, la recollida és diària però s'estructura segons el tipus de residu, a l'hora que es distingeix entre la recollida domèstica, d'una banda, i la comercial i industrial, de l'altra. La primera comença a 2/4 d'11 de la nit, de manera que a partir de les 8 del vespre els veïns poden deixar el cubell davant de casa amb el residu que toca aquell dia, mentre que pels comerços es passa a recollir a les 9 del matí. El fet que el tipus de residu que es recull sigui diferent cada dia, ha desorientat alguns veïns, que no han tret la brossa que tocava.

L'alcalde, Josep Candàliga, ha tret importància a situacions com aquesta, "que és normal que passin perquè la gent encara ha d'agafar els hàbits". En canvi, el cap de l'oposició a l'Ajuntament d'Artés, el convergent Roger Genescà, en part atribueix aquests errors "a la mala informació i planificació que hi ha hagut de bon principi". Retreu a l'equip de govern "haver convocat els veïns a reunions de 30 minuts que servien més per justificar la implantació del servei que per explicar-ne el funcionament". Davant d'això, Genescà assegura que "entre els veïns hi ha la sensació que aquest sistema s'ha imposat sense consultar; la gent hi està d'acord, però no en la forma". També el primer dia hi havia alguns comentaris negatius a les xarxes.