El ple del Parlament de Catalunya va aprovar ahir un acord dels grups polítics per exigir al Govern que executi el desdoblament de la carretera C-55, entre Manresa i Castellbell i el Vilar, a partir del 2016, i que mentrestant contempli la gratuïtat de la C-16, l'autopista de Terrassa-Manresa. Aquesta proposta, si s'arriba a aplicar, suposaria un canvi radical respecte dels criteris actuals del Govern que presideix Artur Mas (CiU). El conseller del departament de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha exposat mantes vegades que no hi hauria desdoblament i ho ha argumentat amb la migradesa de la caixa de la Generalitat. La proposta per a l'acord parlamentari per a la C-55 es va prendre a partir d'una proposta del PPC enriquida amb aportacions de diferents grups.

Aquesta intervenció, que hauria de tenir pressupost per al 2016, segons l'acord d'ahir al Parlament, també contemplaria que durant el primer semestre del 2015 es faci l'estudi econòmic que analitzi i quantifiqui el cost que suposaria el rescabalament de l'autopista C-16, per tal de poder-lo contraposar al cost del desdoblament de la C-55. Aquesta va ser una aportació del grup socialista.

El text final de la moció va tenir el vot favorable de tots els grups a la majoria de punts. És el cas, per exemple, de la petició perquè el Govern "presenti al Parlament durant el primer semestre del 2015 el projecte de desdoblament de la carretera C-55 entre Manresa i Castellbell i el Vilar, des del PK 15+700 al PK 30+800", del qual ja es disposa l'estudi d'impacte ambiental favorable.