L'any passat les comarques de la Catalunya Central van generar un total de 3.936 reclamacions per aspectes relacionats amb el consum. D'aquest total, més d'un terç corresponien exclusivament a reclamacions per les preferents i deute subordinat contractats per Catalunya Caixa en aquesta demarcació. En total s'han retornat als ciutadans afectats més de 35 milions d'euros. Són dades que aquest matí ha facilitat el director de l'Agència Catalana de Consum, Alfons Conesa, que ha fet balanç del darrer exercici de les consultes ateses, i de les reclamacions i denúncies tramitades. En concret, a les comarques del Bages, Berguedà, Solsonès, Anoia i Osona es van rebre el 2014 1.482 reclamacions el 2014 directament relacionades amb les preferents de Catalunya Caixa, i un total de 4.827 si s'hi sumen les de l'any anterior. Fins a tancar l'exercici passat, s'havien resolt el 81% d'aquestes reclamacions. Per darrera dels productes financers, les principals reclamacions corresponen a serveis de telecomunicacions i internet, i a serveis d'electricitat, gas i aigua. 1.434 d'aquests casos van ser resolts directament per acord de mediació.