A les comarques de la Catalunya Central es van generar al llarg de l'any passat un total de 3.936 reclamacions formalitzades per aspectes relacionats amb el consum. D'aquest total, més d'un terç corresponien exclusivament a reclamacions per les preferents i deute subordinat contractats per Catalunya Caixa en aquesta demarcació.

En concret, a les comarques del Bages, el Berguedà, el Solsonès, l'Anoia i Osona es van rebre el 2014 1.482 reclamacions directament relacionades amb aquests productes financers a través de l'entitat esmentada, i un total de 4.827 si s'hi sumen les de l'any anterior. El que encara és més rellevant és que, fins al tancament de l'exercici passat, d'aquests prop de 5.000 casos reclamats se n'havien resolt el 81%. Això suposa que l'entitat d'estalvi ha retornat en aquests dos darrers anys un total de 35.249.819 euros a clients de la Catalunya Central. Són dades que ahir va facilitar el director de l'Agència Catalana de Consum, Alfons Conesa, que va fer balanç del darrer exercici de les consultes ateses, i de les reclamacions i denúncies tramitades a través d'aquest servei a les cinc comarques.