Les clàusules que condicionen un hipotètic rescat de la concessió de l'autopista Terrassa-Manresa (C-16) continuen sent un tabú. Quatre mesos després que el Consell d'Alcaldes del Bages exigís a representants de la conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat que s'aclarís "d'una vegada per totes" a què comprometria aquest alliberament total del peatge, els representants comarcals han rebut només com a resposta documents que no concreten en cap moment aquest aspecte clau: l'import econòmic que representaria en concepte d'indemnització a la concessionària per la liquidació anticipada de la liquidació.

La vicepresidenta del Consell Comarcal, Adriana Delgado, ha posat en relleu que "esperàvem més diligència per part de la Generalitat, perquè hi va haver un consens total a l'hora de traslladar aquesta petició d'informació al Govern, tant des del Consell d'Alcaldes, com del Consell Comarcal, del Consorci Viari, i fins i tot del ple del Parlament de Catalunya", que el 16 d'abril passat va aprovar un acord unànime per reclamar tot un seguit de mesures viàries, i que es facilités aquesta informació sobre la concessió de la C-16.

Els representants comarcals recorden que el Govern català s'havia compromès a donar les dades -el compromís el van prendre el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, i el director general de Carreteres, Xavier Flores, que van afirmar davant del Consell d'Alcaldes que no hi havia cap problema perquè es tractava d'acords públics. El departament els va fer arribar documentació, però Delgado reitera que no permet aclarir l'aspecte clau, el del cost del rescat. "Només han aportat documents que recullen informació sobre l'acord de construcció i explotació, terminis i règims tarifaris, així com altres de referents a decrets, ordres i resolucions", però el que es reclama és "el pla econòmic i financer actual de la concessió". Un estudi que, tot i que mai no ha estat directament reconegut pels alts dirigents del departament, "sabem per diferents fonts dels serveis tècnics que existeix. Un estudi intern del qual disposa la Generalitat que calcula el cost del rescat de l'autopista, tot i que no se sap de quan data", afirma la vicepresidenta del Consell Comarcal del Bages. L'adjudicació de la concessió es va fer per un volum d'inversió inicial de 19.150 milions de pessetes. Es va atorgar en un inici per a un termini de 35 anys, comptats des del 1987, tot i que més tard es va aprovar una pròrroga de 15 anys, fins al 2037.