La Generalitat aprova el Pla director urbanístic de l'aeròdrom de Sant Fruitós de Bages

L'expedient sortirà a informació pública en un termini de 45 dies

27.07.2015 | 19:32

La Comissió de Política Territorial d'Urbanisme de Catalunya ha aprovat inicialment el Pla director urbanístic aeroportuari de l'aeròdrom Barcelona/Bages, al terme municipal de Sant Fruitós de Bages. El pla director qualifica l'àmbit de l'aeròdrom de sistema aeroportuari i inclou dos subsistemes: el de moviment de les aeronaus (60.227 metres quadrats) i el de les activitats aeroportuàries (57.525 metres quadrats). El document dóna compliment a la legislació vigent, que estableix que els aeroports i aeròdroms han de disposar d'un pla director urbanístic que en delimiti i defineixi la zona de servei. L'expedient sortirà a informació pública en un termini de 45 dies.

El primer subsistema inclourà la pista de vol actualment existent i una plataforma de rodada, amb unitats específiques per desenvolupar-hi activitats paracaigudistes, aviació esportiva i una zona d'helicòpters. El segon desenvoluparà un seguit d'activitats per regular els usos i la resta de condicions de l'edificació, en concret, de l'activitat paracaigudista, i del desenvolupament aeroportuari, viari i d'aparcament. El document planteja un seguit d'edificacions existents i potencials, amb un sostre total de 9.595 metres quadrats.

L'estat actual de conservació de les instal·lacions no és d'adequat pel seu desús. Per poder tornar a activar-les, s'ha resolt un acord per a l'entrada d'un operador independent del sector, Air Pirineus, que forma part de la propietat de l'aeròdrom, Així, es preveu reactivar l'activitat en un primer moment i fer les inversions necessàries per recuperar les condicions operatives. També formarà part de la fase inicial de desenvolupament un altre impulsor del projecte, BCN Skydive, operador de l'activitat de paracaigudisme.

El projecte compta amb el vistiplau de l'administració ambiental des de finals de l'any passat. Tot i que la Ponència ambiental va eximir el projecte del tràmit d'avaluació d'impacte ambiental, va instar els promotors a restaurar el tram del Riu d'Or que es troba dins l'espai, en un extrem del camp de vol, com a mesura compensatòria a la intensificació de l'activitat. El Riu d'Or és un espai agro-forestal que és considerat com a punt crític per a la connectivitat ecològica i per això se'n potenciarà la funcionalitat ecològica.

Un altre factor que s'ha analitzat és l'ambient sonor. S'ha efectuat un estudi de simulació acústica que preveu que no es produirà impacte acústic en els receptors propers sempre que es mantinguin el nombre d'operacions i la tipologia de les aeronaus definits en el projecte. En cas que es modifiqués el règim d'activitat previst o les característiques sonores de les aeronaus caldrà efectuar un nou estudi d'impacte acústic i, si s'escau, aplicar actuacions correctores.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Calendari laboral i escolar 2017/2018

Calendari laboral 2017 a Catalunya

Calendari Laboral 2018 a Catalunya

Aquí pots consultar tots els dies festius a Catalunya i el calendari escolar 2017/18

 

Enllaços recomanats: Premis cinema