Castellgalí s'ha quedat sense l'únic caixer automàtic que tenia. Aquest dilluns, operaris van desmuntar l'aparell que l'entitat Catalunya Banc tenia al municipi des de feia 11 anys en un local de lloguer, sense previ avís. Així, els habitants del poble, més de 2.000, han vist com els desapareix l'únic servei bancari que tenien a prop, ja que al poble no hi ha cap oficina bancària.

Fonts de l'Ajuntament de Castellgalí han explicat que van saber el juliol passat que Catalunya Banc, ara en mans del grup BBVA, tenia previst rescindir el contracte de lloguer del local on tenia el caixer a final de setembre.

Segons les mateixes fonts, el regidor d'Hisenda, Òscar Aparicio, va posar-se en contacte tant amb Catalunya Banc com amb el BBVA "per intentar transmetre als seus responsables la necessitat del poble de tenir aquest caixer, com a únic servei financer al municipi. Cap de les dues entitats, però, van donar resposta" i aquest dilluns es va començar a desmuntar la màquina també sense comunicació formal.

Mitjançant una nota de premsa, l'alcalde de Castellgalí, Cristòfol Gimeno, es manifestava ahir "absolutament en desacord" amb la decisió presa per Catalunya Banc. El batlle assenyalava que "en el seu moment ens va costar molt aconseguir que un banc s'establís al nostre poble i podem entendre que en un moment de crisi les empreses es replantegin la seva presència al territori. Però en aquest cas, per al nostre poble, el caixer era un servei molt important per fer les gestions del dia a dia, especialment per a les persones grans, que ara s'hauran de desplaçar a Sant Vicenç de Castellet o Manresa".

Gimeno remarcava la "falta de diàleg" per part de Catalunya Banc i assegurava que l'equip de govern "no es quedarà de braços plegats i que intentarà establir converses amb altres entitats bancàries perquè de nou Castellgalí torni a tenir un caixer o una oficina.