Els cellers del Bages potencien una línia de vins novells i econòmics per atreure els joves

La tendència busca que les noves generacions es consolidin en el consum de vi després d'anys que no s'hi interessaven

05.10.2015 | 07:50
Visita guiada dins dels cellers d´Artium feta ahir per la Festa de la Verema del Bages

Els cellers del Bages tenen en el punt de mira les noves generacions. En aquests moments, tal com ahir es podia constatar a la Festa de la Verema, gairebé tots els membres de la DO Pla de Bages estan en plena aposta per una línia de vins joves, de poca criança, força econòmics, en un ventall dels set als dotze euros, per acabar d'atreure el jovent com a consumidor de vi d'una certa qualitat. Al costat d'aquesta línia, apuntada per les apostes més recents dels cellers -vegeu les fotografies de dalt-, el president de la DO, Joan Francesc Baltiérrez, remarca que segueix existint la línia més selecta per a un públic més exigent. Baltiérrez admet que també és possible que les possibilitats de la butxaca dels clients també hagin influït en l'aposta per vins més accessibles.

Dels dotze vins descrits més amunt, que són les apostes més recents de cada celler, nou tenen un preu inferior als 20 euros, i el cava Brut Gran Nature Magnum és el més car d'aquest grup, 16 euros, tenint en compte que el seu contingut és el de dues ampolles ordinàries.

Al seu costat, però, coexisteixen vins molt treballats, de gamma alta, que alguns cellers presenten com a novetats, com ara el Molt Més Que Paraules, del celler Més Que Paraules, que val 30 euros. Jordi Vilaseca, del celler, argumenta el preu pel fet que al darrere "hi ha molta feina": "triple selecció de raïm", a la vinya i dues tries de taula, tres anys en ampolla, d'un vi que surt "de les vinyes més velles de cabernet". Vilaseca diu que volien "un vi més madur, que no fos tan fresc".

Però la tendència va a favor dels vins de criança més jove. Sebastià Catllà, del celler manresà d'El Molí, explica que fa dos anys van treure El Sagal perquè "és un vi jove, de l'any" i fa costat a la tendència "que la gent jove vol ara, és més econòmic. El vi no passa per barrica i al cap de sis o set mesos ja es pot començar a vendre. "A la gent li agrada perquè és un vi agradable", defensa Catllà, que es mostra content perquè "la gent jove, per sort, torna a beure bastant vi, que ho havia deixat de fer".

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Calendari laboral i escolar 2017/2018

Calendari laboral 2017 a Catalunya

Calendari Laboral 2018 a Catalunya

Aquí pots consultar tots els dies festius a Catalunya i el calendari escolar 2017/18

 

Enllaços recomanats: Premis cinema