El Bages ha quedat fora dels grans corredors ferroviaris, el tren transversal va quedar en somni maragallià esclafat per la crisi econòmica i el corredor cap a Europa

passa lluny i, avui, sense connexió directa. Però descavalcats en algunes batalles, la guerra no es dóna per perduda. El Fòrum Ferroviari del Bages ha dibuixat dues possibilitats per punxar el futur tren de nord a sud que passa altre cop pel corredor del litoral excepte a l'entorn de Barcelona. Una possibilitat és que l'accés a aquesta futura via fonamental per al transport de mercaderies tingui una pota cap al Bages punxant la línia a la zona de Martorell o Castellbisbal. I l'altra, que l'accés es faci amb Renfe per la línia actual i que l'enllaç es faci a Sabadell.

Salvador Soler, director de S3 Enginyeria i un dels tres impulsors del Fòrum Ferroviari del Bages, va exposar ahir a la Cambra de Comerç de Manresa aquestes idees, perquè, tot i admetre que actualment Manresa i la comarca no estan ben connectades tot i tenir dues línies de tren, veu que "hi ha potencial". Soler no només confia en aquestes connexions, sinó que planteja la necessitat de resoldre la connexió cap a Lleida i donar un millor aprofitament, també a través de les mercaderies, a la línia de Manresa a Calaf. Per a Soler, aquest és el tren transversal, i creu que "no és gaire complicat" adaptar els trams avui conflictius.

Soler, que fa un any i mig que treballa amb els seus companys a aportar solucions per a la millora del tren, també va insistir ahir a la Cambra davant d'una trentena d'empresaris i polítics dels Bages en la necessitat de "fer la feina ben feta", tenint en compte que les inversions en infraestructures ferroviàries es plantegen a mitjà i llarg termini. Aquesta afirmació va ser feta per Salvador Soler, que va participar ahir en la jornada de la Cambra de Comerç de Manresa i el Cercle d'Infraestructures.