Els nivells de soroll que provoquen els avions de l'aeròdrom de Sant Fruitós mentre s'hi fa paracaigudisme es mouen dintre dels paràmetres legals. Així ho estableix un informe acreditat per la Generalitat a partir d'un estudi de sonorització fet de sorpresa mentre l'aeròdrom era operatiu.

Les proves, que va encarregar l'Ajuntament de Sant Fruitós i que ara ha fet públiques, les va efectuar l'empresa Bureau Veritas SL, que actuava com a Entitat de Prevenció de la Contaminació Acústica autoritzada pel departament de Territori i Sostenibilitat. Es van fer el 20 de novembre passat, divendres, en horari diürn i mentre hi havia activitat a l'aeròdrom. En concret, es van realitzar entre les 8.20 h del matí i les 6 de la tarda en dues zones considerades "de sensibilitat acústica alta", com són l'institut Gerbert d'Aurillac, dins el nucli de Sant Fruitós, i al centre ocupacional La Llum (de la Fundació Ampans), que pertany a Sant Fruitós però és a tocar del nucli de Santpedor. Les mesures es van prendre a partir de dos sonòmetres i calibradors verificats, que es van situar al llindar d'una finestra oberta de bat a bat en cada un dels centres, i es va registrar la gravació d'àudio en continu "amb una durada de temps prou representativa per determinar els nivells sonors", segons consta en l'informe.

La principal font de soroll que es volia avaluar amb l'estudi era la circulació de l'aeronau Pilatus PC6 B2H4, que s'enlaira i aterra a l'aeròdrom i que sobrevola la zona on es van situar els punts de mesura. Durant tot el temps que van durar les proves, es van comptar 11 passades d'avionetes per damunt del receptor situat a l'institut, i 17 per damunt d'Ampans, i es va determinar que cap dels nivells d'avaluació obtinguts supera els valors límits normatius, de manera que compleixen la Llei 16/2002 de Protecció Contra la Contaminació Acústica.