El trajecte entre Manresa i Terrassa, per via gratuïta -un dels tres corredors principals de connexió amb l´àrea metropolitana-, es convertirà en poques setmanes en un recorregut de característiques peculiars dins la xarxa viària catalana. Aquest itinerari és la suma del tram sud de la C-55 -fins passat el túnel de Bogunyà, entre Castellbell i Monistrol- i del traçat inicial de la C-58. En totes dues s´hi estan realitzant obres amb una mateixa finalitat: reforçar les mesures de seguretat contra els temuts i fatídics xocs frontals.

Per assolir-ho, s´està alçant un mur de formigó per separar el carril de cada sentit. En concret, dels aproximadament trenta quilòmetres que van des de l´accés de Sant Pau de Manresa fins a la connexió amb l´autopista a Terrassa, dos terços del traçat tindran aquesta mitjana central de formigó. Seran 18 els quilòmetres on s´alçarà aquesta separació: 7,5 a la C-55 (a excepció del tram urbà de Castellgalí i entre Castellbell i el túnel de Bogunyà, que té una separació zebrada), i la resta a la C-58, entre Castellbell i Viladecavalls.

Vehicles circulant pel tram en obres de la carretera C-55, prop de Castellbell. FOTO: Salvador Redó

Els treballs en tots dos traçats -que es van adjudicar i iniciar de manera separada- ja estan molt avançats. En el cas de la C-55 el termini d´execució és fins al febrer, però la intenció, segons van explicar fonts del departament de Territori, és que la finalització es pugui anticipar. En aquests moments, les característiques definitives que tindrà la major part d´aquest traçat ja són plenament visibles en alguns trams, com per exemple a l´alçada del barri de la Farinera de Sant Vicenç, on ja hi ha aproximadament 250 metres de mitjana de formigó instal.lada.

Les successives reformes que s´han anat fent a la C-55 també n´han anat retallant els punts d´avançament. En sentit sud, queda reduït a menys d´un quilòmetre, i si hi afegim la C-55 són aproximadament 3 els que tenen habilitat un carril extra. Aquest encotillament es veu apuntalat per un altre element. Els conductors que fan el trajecte entre Manresa i Terrassa (o a l´inrevés) topen amb un total de set radars fixos, que surt a una mitjana d´un cada quatre quilòmetres, aproximadament, que tot sovint es veuen reforçats per altres de mòbils.

Els treballs que s´estan executant a la C-55 estan pràcticament fets entre Sant Vicenç i el golf la Roqueta de Castellgalí, amb la calçada ampliada i la pintura feta i una part de la barrera de formigó instal.lada.

Un cotxe circulant pel costat dels treballs d'instal·lació de la separació entre els carrils. FOTO: Salvador Redó

Ara les obres es concentren entre Castellgalí i Manresa, que és el que està en una situació més provisional, on encara es treballa en l´ampliació de la plataforma i els vorals per donar cabuda a la nova estructura.