La concessionària de l'autopista Terrrassa-Manresa (C-16) reconeix que hi ha hagut errors en la gestió dels nous descomptes però ho atribueix a l'operatiu instal·lat per la Generalitat. Alhora, però, Autema afirma que aquestes disfuncions només afecten, fins ara, la comunicació que apareix en el registre del teletac de cada usuari d'aquests passos pel peatge, però que no se n'ha fet el cobrament. I confien que quan se'n faci efectiva la liquidació els problemes ja estiguin resolts i que, per tant, es cobri ja l'import bonificat (que pot significar fins i tot la gratuïtat).

Fonts de la concessionària afirmen que el sistema implantat "no està prou a punt", però afirmen que no en tenen el control directe. Segons Autema, si funcionés correctament, a l'usuari ja li hauria de constar directament l'aplicació de la tarifa amb el descompte corresponent.

Per contra, la Generalitat sosté que el sistema no té cap error i que, malgrat en el registre del via-T del conductor apareguin els imports sense bonificacions, aquestes s'aplicaran quan es liquidin els passos pel peatge a cada usuari.

Aquest debat s'ha generat després que dimecres la Federació d'Associacions de Veïns de Manresa denunciés públicament que a persones de l'entorn de l'entitat que havien fet ús de l'autopista en franges de descompte se'ls havien aplicat els imports íntegres. Ja en l'edició d'ahir, però, aquest diari recollia l'argument de la Generalitat que deia que no s'havia fet cap cobrament, sinó que simplement és el que constava en els registres del teletac, pendents de la liquidació a final de mes.