El grup municipal d'ERC a Sant Fruitós -que és a l'oposició a l'Ajuntament- ha presentat al·legacions a l'avanç de modificació del POUM en el sector on un promotor privat proposa construir un hotel, restaurant i gasolinera just davant del parc de l'Agulla. Els republicans consideren, principalment, que el projecte no està justificat i que es contradiu amb plans de planejament de rang superior. Entre altres arguments, afirmen que "no s'exposa cap estudi real de les necessitats d'aquesta tipologia de serveis envers els usuaris del parc de l'Agulla. En canvi, sí que queda clar que la tipologia de serveis que s'ofereixen són encarats a uns usuaris completament diferents dels actuals".

En aquest sentit, diuen que "no s'han trobat per enlloc els arguments de necessitats i iniciativa de l'activitat, i encara menys, necessitat i conveniència d'aquesta que poguessin legitimar la proposta. Tampoc no s'argumenta cap dels supòsits que permetrien autoritzar les edificacions de nova planta. No es justifica l'adequació als redactats previs. Pel que fa a l'oportunitat, l'actuació prevista és contradictòria a un parc agrari i de lleure, essent aquesta la qualificació que té l'espai".

En aquesta línia, els republicans s'agafen al fet que, segons plantegen, "les propostes de modificació d'una figura de planejament urbanístic han de raonar i justificar la necessitat de la iniciativa, i l'oportunitat i la conveniència amb relació als interessos públics i privats concurrents. Cal que la conveniència de la modificació i de les noves determinacions que s'introdueixen siguin oportunament justificades, i no ho hem vist per enlloc".

ERC també remarca que hi ha "fins a cinc figures de planejament vigents que són de rang superior al que presenta l'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages, i a les quals es fa cas omís, encara que en el seu moment vagin ser acceptades pel mateix Ajuntament. Entre aquestes cinc figures hi ha el mateix POUM de Sant Fruitós".

Esquerra Republicana de Catalunya valora en el text de la seva al·legació que "el fet que un dels arguments sigui la minimització dels vehicles privats en benefici dels camins rurals dóna poca credibilitat al projecte, ja que és més que evident que els usos que es pretenen generaran un augment considerable del trànsit rodat. De fet, sense aquest, el projecte no té cap mena de sentit".