El Consorci Viari de la Catalunya Central considera "totalment ineficients" els descomptes que la Generalitat aplica des del gener als usuaris de la C-16 en hora punta entre Sant Fruitós i Sant Vicenç. La mesura pretenia descongestionar la C-55, "però no ha donat resultats perquè el sistema no funciona bé i la gent no el fa servir", apunta el president del consorci, Joan Badia.

L'entitat critica la manera com es gestionen els descomptes, per la qual cosa es generen queixes. Aquest diari es feia ressò ahir de les dificultats que sovint hi ha per detectar els Teletac i, en conseqüència, per poder cobrar el retorn dels diners. A tot plegat s'hi afegeix la pugna entre la Generalitat i la concessionària Autema, que es nega a fer el pagament de les incidències a partir del 16 de febrer perquè, segons diu, "no té validat l'acord" amb el Govern català.

Més enllà d'això, Badia diu que aquesta mesura "discrimina" els usuaris que agafen l'autovia a Sallent. En aquesta línia, membres del Consorci Viari preveuen una trobada, divendres que ve, amb el conseller de Territori, Josep Rull, per plantejar-li bonificacions en tot el tram entre Sallent i Sant Vicenç i qualsevol dia i qualsevol hora "per tal que la C-16 faci realment la funció de ronda", i entenent que "és l'única mesura eficaç".

Segons Territori, 200 queixes

Fonts de la Generalitat van assegurar ahir que es paguen totes les reclamacions que s'han comprovat i validat, i que no hi ha d'haver cap impediment per cobrar els retorns a partir del 16 de febrer. Les mateixes fonts sostenen que de gener a abril s'han bonificat 400.000 trànsits (passos de vehicles), i hi ha hagut 200 reclamacions, algunes per part d'usuaris que no portaven físicament el Teletac al cotxe.