L'empresa propietària dels terrenys on es planteja la construcció d'un hotel, dos restaurants i una benzinera al costat del parc de l'Agulla no considera que la resposta negativa que la Comissió d'Urbanisme va donar divendres a la modificació d'usos del sòl sigui un cop de porta definitiu al projecte. Moncal 1941, que n'és alhora la promotora, té previst seguir endavant amb la seva tramitació, tot i que està esperant analitzar l'informe d'Urbanisme, ja que segons va explicar una de les propietàries de l'empresa, Natàlia Prat, l'única informació que en tenien era la que va publicar aquest diari dissabte.

Prat ha explicat que el pronunciament que ha fet fins ara Urbanisme "no és vinculant" i que "per tant això permet seguir amb la tramitació a través de l'Ajuntament". La representant de Moncal argumenta, a més, que "hi ha un informe mediambiental que, tot i que demana un seguit d'aspectes que s'han de tenir en compte, no és desfavorable al projecte". Malgrat tot, es reserva una valoració més acurada un cop hagi pogut conèixer més detalladament què ha dit la comissió.

De fet, el director general d'Ordenació del Territori i Urbanisme, Agustí Serra, explicava divendres a Regió7 que un dels aspectes que havien motivat les prescripcions desfavorables és que "abans de determinar els usos d'aquest sòl s'hauria de fer un pla especial de tot el conjunt del parc, i no pas planificar-ho de forma parcial".

Per tant, l'empresa podria optar per anar cercant nous camins administratius per intentar avançar en la tramitació, però sempre pensant en la mateixa ubicació. Els principals arguments d'Urbanisme són que la proposta de requalificació es contradiu amb el que fixen plans superiors d'ordenació, i que la construcció d'una benzinera no es pot vincular a un parc d'oci com el de l'Agulla.

El mes de març passat, però, Moncal 1941 defensava que el seu no és un projecte orientat a l'abastiment de combustible per a camions i vehicles particulars, sinó creat per les potencialitats turístiques del parc de l'Agulla i la Sèquia. En aquesta línia, Natàlia Prat argumentava llavors que "en cap cas no es pretén que l'espai estigui orientat cap a la carretera C-25, ni cap al transport de mercaderies i vehicles pesants", sinó combinar la idea de ser un punt de provisió de combustibles més nets que els carburants convencionals, amb un espai de servei turístic.

En concret, parlava de ser un punt per a la recàrrega ràpida per a vehicles elèctrics, també d'oferir servei de gas GLP i de combustibles biodièsel. Prat també insistia llavors que l'hotel no seria de caràcter comercial, "sinó un hotel i servei de restauració de cap de setmana, per als usuaris del parc i de la Sèquia".