Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) a Sallent ha recollit les reclamacions de veïns del municipi usuaris de la línia d'autobús que els connecta amb Manresa i amb l'àrea metropolitana, servei que consideren molt deficient, sobretot pel que fa a freqüències. Els republicans han fet arribar a la Generalitat aquest malestar i les demandes perquè s'introdueixin les millores que consideren necessàries.

Respectar els horaris i adaptar-los a les necessitats reals, augmentar la freqüència de pas dels busos, modernitzar progressivament la flota o disposar de serveis més adaptats són algunes de les propostes que han presentat els republicans, recollint les demandes expressades pels usuaris d'aquest transport públic que actualment cobreix l'empresa Alsa.

Una de les reclamacions que s'expressen és la de poder disposar d'una nova línia directa que els porti fins a l'estació de Renfe de Manresa, perquè els viatgers que vulguin accedir a l'àrea metropolitana en tren disposin d'una connexió ràpida amb aquest servei. També demanen que s'habiliti una nova parada a Sallent, en aquest cas a la plaça de Catalunya, per aproximar el servei a tots els veïns, ja que actualment han d'anar a buscar el bus a l'antiga carretera de Berga, davant del parc de bombers. Però les reclamacions més sensibles són les que fan referència a horaris, que exigeixen que es compleixin amb més rigor del que es fa ara, i, sobretot, a freqüències, que consideren clarament insuficients.

Pilar Sala, regidora d'ERC a Sallent -que és a l'oposició a l'Ajuntament-, ha posat en relleu que "hi ha malestar pel mal funcionament del servei i els usuaris estan molestos", alhora que assegura que Sallent "pateix un greuge comparatiu en relació amb altres poblacions, com ara Santpedor o Sant Fruitós, on la freqüència horària és molt més alta". La realitat és que en un dia laborable els sallentins disposen de 14 freqüències de bus en un sentit, mentre que, per exemple, entre Santpedor i Manresa n'hi ha més del doble (29).

Altres reclamacions són que els horaris s'adaptin "a les necessitats reals dels usuaris", que s'incorporin vehicles adaptats i que a les marquesines hi hagi els horaris i un número d'atenció al client "visible". Esquerra ha presentat al departament de Territori aquestes propostes. Per a Sala, "és una vergonya que Alsa no repari aquest greuge. Hi ha dies que algunes persones no poden ni pujar a l'autobús perquè ja baixa ple de Navàs o de Balsareny. I cal que la Generalitat avaluï sovint el servei que presta la concessionària".