Més d'un centenar de persones van participar ahir en el tall de la carretera C-55 a l'alçada d'Olesa de Montserrat organitzat per la Plataforma No + Morts a la C-55 i la Federació d'Associacions de Veïns de Manresa. L'acte es va convocar per recordar la darrera víctima mortal que es va produir en aquesta via, David Espinosa Muñoz, un noi de 18 anys veí d'Olesa que va morir el 13 de juny passat atropellat per un camió.

La plataforma va convocar aquest tall per recordar la víctima i també per continuar reclamant millores en una carretera que s'ha convertit en un autèntic punt negre a la xarxa viària catalana. Segons dades de la mateixa plataforma, la C-55 ha registrat 108 víctimes mortals des de l'any 2000, i puntualitzen que en aquesta estadística només s'inclouen les persones que van morir a l'acte. En el primer semestre del 2016 ja s'han produït tres víctimes mortals (dos per atropellaments i una tercera per una sortida de via).

La concentració d'ahir va tenir una àmplia participació de gent d'Olesa, tant de familiars i amics de la víctima com de representants del consistori.

En total, van ser més d'un centenar de persones que van recórrer a peu el tram de la carretera que va des del restaurant Cal Felip fins al punt exacte on es va produir l'accident el 13 de juny passat i on es van viure els moments més emotius. Després de guardar un minut de silenci i tornar al punt d'inici, es va llegir una carta de la mare de la víctima on deia que lluitarien perquè cap família tornés a passar pel que ells estan vivint, i els membres de la plataforma van recordar també totes les reivindicacions que traslladen al departament de Territori i Sostenibilitat, i van mostrar el seu "enuig i indignació".

Reclamen, sobretot, el desdoblament de la C-55 i la gratuïtat del peatge de la C-16 en el seu tram entre Manresa i Terrassa. Sobre la primera via, recorden que té un volum de trànsit diari en jornades laborables i en alguns trams de més de 34.000 vehicles, i que la Unió Europea recomana desdoblar una via a partir dels 12.000. "Per tant, aquesta carretera la podríem tenir desdoblada tres vegades", va manifestar amb enuig Fina Casals, presidenta de la plataforma. També demanen que s'executin els plans pel desdoblament del tram entre Castellbell i Manresa, que ja estan avançats, i que es faci l'estudi pels quilòmetres entre Abrera i Castellbell.

A la vegada, creuen que és necessària la gratuïtat de l'autopista C-16 i millorar la il·luminació nocturna de la mencionada C-55. També reclamen més concreció al departament de Territori, ja que "fa més de 20 anys que s'està treballant sobre què fer amb aquesta carretera i encara no hi ha un projecte clar". Asseguren que "no pararem de moure'ns".