Agents polítics i socials del Bages i el Berguedà celebren la mesura anunciada pel Govern d´estendre les bonificacions de la C-16 fins a la sortida de Santa Anna, però diuen que fa curt. Pensen que, si es vol aconseguir un transvasament real i efectiu de vehicles de la C-55 cap a l´autopista, també s´hauria d´ampliar l´horari en què s´apliquen els descomptes.

Fa mig any que es van activar, i el transvasament de vehicles cap a la C-55 «ha quedat per sota de les expectatives», lamentava el president del Consell d´Alcaldes del Bages, Ferran Estruch. L´ampliació de les bonificacions fins a Santa Anna «era una reivindicació bàsica de fa temps, però l´objectiu continua sent l´alliberament de la C-16». Aposta perquè les bonificacions es puguin aplicar «la major part d´hores possibles, com a mínim d´una forma continuada de 7 del matí a 9 del vespre», i no només en hora punta com ara.

El Montepio de Conductors Manresa-Berga també voldria una ampliació dels descomptes a tot l´horari laborable de dilluns a divendres «com hem demanat sempre per a treballadors i estudiants d´aquestes comarques que s´han de desplaçar a comarques veïnes», apunta el director general d´aquesta institució, Estanis Triviño. De fet, l´aposta ferma del Montepio és el desdoblament de la C-55 «perquè és la manera de reduir taxativament i quasi a risc zero la mortalitat en aquesta carretera, igual com va passar amb el desdoblament de la C-16 fins a Berga». Mentrestant, el Montepio demana la gratuïtat de l´autopista en dies laborables des de la Catalunya Central fins a Terrassa «per fomentar la seguretat dels conductors i la viabilitat econòmica de les empreses d´aquest territori».

En aquesta mateixa línia, el Consorci Viari de la Catalunya Central ja ha demanat al Govern català que faci un estudi econòmic del cost que suposaria ampliar aquestes bonificacions a totes les franges horàries per valorar si es podrien assumir. Al mateix temps, manté sobre la taula el debat per millorar el transport públic i la xarxa ferroviària, i sobre el futur desdoblament de la C-55.

Finalment, la Plataforma No Més Morts a la C-55 també valora la mesura anunciada ahir pel Govern en el sentit que «deixa de discriminar els vehicles que vénen del Bages nord, el Berguedà i el Solsonès», apuntava la seva portaveu, Fina Casals, però lamentava que «aquestes bonificacions no deixen de sortir dels nostres impostos perquè Autema no fa pas cap rebaixa». Diu que «la solució és el desdoblament de la C-55».