La Generalitat es debat entre la possibilitat de rehabilitar i ampliar l'actual pont d'accés pel Llobregat al nucli de Cabrianes des de la C-16 o bé fer-ne un de nou. El departament de Territori i Sostenibilitat va iniciar aquest dilluns la licitació del projecte que haurà d'analitzar les dues alternatives i escollir-ne una, amb l'objectiu de solucionar definitivament els problemes de trànsit que tot sovint es concentren en aquest pas, que és estret i no permet l'encreuament de vehicles.

El viaducte forma part de la carretera B-430, que és una via convencional amb un carril per a cada sentit de la circulació excepte el pont, que només en té un. En concret, el pont fa 73 metres de longitud i 6 d'amplada total, si bé 2 són de vorera per als vianants, de manera que només en queden 4 per a la calçada, i això és el que impedeix que hi puguin passar al mateix temps dos vehicles. Per facilitar la circulació, es dóna pas alternatiu mitjançant la senyalització vertical, que prioritza el sentit en direcció a Artés.

Més enllà de les deficiències per la seva amplada, el pont presenta alguns signes de degradació en el seu conjunt, la qual cosa fa necessària alguna actuació que hi doni una solució definitiva. Fer un pont nou, amb una inversió estimada d'1,9 milions d'euros, suposaria una infraestructura amb una secció mínima de 7 metres (amb dos carrils de 3,5), vorals, voreres i la millora del traçat de la B-430. A més, es definiran els trams de transició necessaris per entroncar amb la carretera existent.

Pel que fa a l'alternativa de rehabilitar el pont actual, implicaria una actuació integral en l'estructura en conjunt, però mantenint la que hi ha ara. Consistiria a reforçar l'estructura principal i ampliar el tauler per permetre el pas en els dos sentits de la circulació i també el dels vianants. Fonts del departament de Territori han apuntat que en aquest cas no s'ha fet cap valoració estimativa de quant podria costar l'actuació, a l'espera que ho determini l'estudi que ara s'ha encarregat.

El cost de cada una de les dues alternatives i el temps que es trigaria a executar-les, així com el planejament urbanístic vigent o els requeriments de l'Agència Catalana de l'Aigua exigits en cada un dels casos, són els factors que faran decantar la Generalitat cap a una alternativa o l'altra. Fonts del departament tampoc no han descartat estudiar possibles millores al revolt que hi ha a l'oest del pont perquè no sigui tan pronunciat.

Aquest estudi és un primer pas de cara a unes actuacions molt reivindicades pels veïns de la zona, tenint en compte que aquesta carretera ha anat absorbint cada cop més transit a mesura que s'ha incrementat l'activitat al polígon i que es va obrir l'enllaç de Cabrianes amb l'eix Transversal. Si el pont ja era petit, tot això encara hi ha anat complicant més la circulació.

La Generalitat admet la necessitat de l'actuació, però de moment no s'ha marcat terminis per exe-cutar-la.