El conjunt monumental del castell de Cardona, el Parc Cultural de la Muntanya de Sal i el centre històric de la vila han rebut durant els mesos de juliol i agost un total de 18.021 visitants, el 3% més que en el mateix període de l'any passat. D'aquesta manera, els centres turístics que gestiona la Fundació Cardona Històrica han batut un nou rècord de visitants durant l'estiu.

Els equipaments cardonins han ampliat durant el període estival "el seu ventall de visites per adaptar-se a la demanda", segons explica la gerent de la fundació, Anna Poza. En aquest sentit, el Parc Cultural de la Muntanya de Sal ha ofert visites diàries en diferents idiomes i visites teatralitzades, "que han tingut molt èxit entre el públic familiar". En total, ha rebut 12.389 visitants, durant el juliol i l'agost. Al conjunt monumental del castell de Cardona, a banda de les visites habituals i teatralitzades que s'han realitzat, durant el mes d'agost ha tingut lloc el cicle de concerts Sons de la Col·legiata. En cojunt, 4.398 visitants han passat pel castell durant el juliol i l'agost. Els guiatges pel Centre Històric de Cardona han mantingut les xifres dels darrers anys, concretament 1.234 visitants.

Analitzant les dades de visitants des de l'1 de gener fins al 31 d'agost, els diferents centres de la Fundació Cardona Històrica han registrat un total de 74.432 visitants, el 5% més que el mateix període del 2015, quan se'n van comptabilitzar 70.920. Aquests visitants s'han repartit en 50.137 visitants al Parc Cultural de la Muntanya de Sal, 5.071 al centre històric de la vila, 17.222 al conjunt monumental del castell i la resta, 2.002 visitants, han realitzat activitats educatives.

Per tal de donar continuïtat a l'estratègia turística plantejada a final de l'any 2013, l'Ajuntament de Cardona i la Fundació Cardona Històrica volen seguir treballant "per posicionar Cardona com un dels referents turístics del nostre país", apunta Poza. És per aquest motiu que l'aplicació d'un nou pla de màrqueting i la realització, durant aquest any, de més de 100 accions comercials han d'ajudar a assolir l'objectiu de superar els 110.000 visitants anuals que s'han marcat les dues institucions.

Abans del 2014, any de la celebració del Tricentenari dels fets del 1714 i de l'aplicació del primer Pla de Màrqueting, la Fundació Cardona Històrica tenia uns visitants totals d'entre 70.000 i 80.000. El 2014 es va superar per primera vegada la xifra de 100.000 visitants, concretament en van ser 103.514, i l'any passat es va tancar amb 108.324. Enguany, s'espera batre un nou rècord.