La 23a edició de la Fira de la Coca i el Mató de Monistrol de Montserrat manté el mateix nombre d'expositors de l'any passat, una norantena, i comptarà amb una quinzena d'activitats paral·leles. El certamen se celebrarà el proper cap de setmana, 29 i 30 d'octubre, i tindrà com a plats forts les activitats gastronòmiques.

Segons ha explicat el batlle de la població, Joan Miguel, al llarg dels dos dies s'organitzaran tastets de la gastronomia de Montserrat i també tallers de cuina, ja sigui per a adults com també per als infants. Per Miguel, la fira suposa un revulsiu econòmic pel municipi, ja que "és un bon aparador" per donar a conèixer el poble a fora i també l'oferta de restauració que té, amb un total de 17 restaurants. L'organització espera superar els 10.000 visitants.

Amb més de dues dècades d'història, la Fira de la Coca i el Mató de Monistrol de Montserrat s'ha convertit en un "referent" al territori. Així ho ha constatat el batlle del municipi, Joan Miguel, qui ha expressat que la fira va néixer com un certamen de caràcter local, però amb els anys ha anat creixent i atraient públic d'arreu de les Comarques Centrals i també de l'àrea metropolitana de Barcelona. En aquesta 23a edició, que se celebrarà el 29 i 30 d'octubre, s'espera la visita de més de 10.000 persones.

Entre les activitats paral·leles que hi haurà al llarg de tot el cap de setmana destaquen els tastes de gastronomia de Montserrat, que aniran a càrrec del restaurant Guilleumes de Monistrol, així com també una 'masterclass' d'Aromes de Montserrat i cockteleria a càrrec de Raimon Olivella, director d'hostaleria i restauració de LARSA-Montserrat. També hi haurà tallers infantils de cuina, així com també una 'masterclass' de cuina amb mató a càrrec de la xef gironina Montse Blanch.

El batlle de Monistrol ha explicat que la fira vol "plantar una llavor de continuïtat" i que els visitants no només visitin la població un dia, sinó que "vulguin repetir". Joan Miguel ha exposat que la població és el "referent més pròxim" de Montserrat, però ha apuntat que "també volem marcar un estil propi i diferenciar-nos" a partir del "gran aparador gastronòmic que tenim amb un total de 17 restaurants".