El Cremallera de Montserrat ha tancat el mes de gener de 2017 amb uns 35.000 viatgers, una xifra un 12% inferior al mateix mes de l'any passat, quan van fer servir aquest transport més de 40.000 persones. FGC ha atribuït aquest descens a la meteorologia i a les dues jornades de vaga que hi va haver el passat 1 i 6 de gener. Amb tot, el president de FGC, Enric Ticó, ha fet una valoració molt positiva de l'evolució que té l'explotació de Montserrat -Cremallera i Funiculars- i ha avançat que "el darrer Consell d'Administració va aprovar adquirir dos nous trens cremallera perquè ja van molt plens".

Ticó ha visitat aquest dilluns la restauració de la locomotora de vapor Monistrol, construïda l'any 1891, i el cotxe saló per a viatgers especials de l'antic Cremallera, construït el 1928. El conjunt s'exposarà permanentment a l'estació Monistrol Vila.

Tot i la tendència positiva a l'augment de passatgers en els darrers anys al Cremallera de Montserrat, aquest mes de gener l'explotació ha registrat un descens aproximat d'un 12% en relació al mateix mes de l'any passat. Fonts de Ferrocarrils de la Generalitat han atribuït aquest descens a la meteorologia i també a les dues jornades de vaga que hi va haver el dia 1 i 6 de gener. Malgrat aquesta davallada, el president de FGC, Enric Ticó, ha fet un balanç molt positiu de les dades registrades a l'explotació del Cremallera de Montserrat i ha avançat que durant el darrer Consell d'Administració es va aprovar la compra de dos nous trens cremallera "perquè en aquests moments ja estan molt plens i els incorporarem tan bon punt sigui possible".

Durant el 2016 l'explotació del Cremallera de Montserrat va sumar 1.004.081 passatgers -573.035 al Cremallera i 431.046 als funiculars de Sant Joan i la Santa Cova- . De fet, segons les dades provisionals del recinte monàstic, Montserrat va batre rècord de visitants el 2016 superant els 2,5 milions de persones. Per Ticó, el Cremallera "s'ha consolidat com l'alternativa sostenible a la gent que va a visitar Montserrat" i considera que "estem donant molt bon servei de transport públic".

Pel que fa al perfil d'usuaris de l'explotació del Cremallera, Ticó ha avançat que aproximadament un 45% són catalans, mentre que el 55% són usuaris estrangers. Una xifra, segons Ticó, "que es manté estable en els darrers anys". "Allò que no és tan estable són els països, ja que hem tingut moments en què el mercat rus ha tingut molt força, mentre que actualment són es japonesos", ha exposat el president de FGC.

El de Montserrat és un dels set trens turístics que actualment opera Ferrocarrils de la Generalitat. Per Ticó, aquest és un model de negoci "molt important pel territori" perquè ajuda a dinamitzar l'economia local. El president de FGC ha explicat que els trens turístics tenen un doble objectiu: "D'una banda, ajuden a mantenir i fer créixer la cultura ferroviària del país i, de l'altra, fa que més gent es mogui pel territori i el territori se'n beneficia".