Sallent emprendrà una acció conjunta de reclamació contra Telefònica Movistar, coordinada des de l'Ajuntament, després que des de la tempesta de la nit de divendres i la matinada de dissabte els abonats d'aquesta població hagin quedat sense cobertura d'aquesta companyia. La situació de falta de servei s'ha repetit en el mateix període a, com a mínim, Navàs i Balsareny. Alguns usuaris van començar a tenir restablerta la situació aquest dilluns a la tarda, tot i que al vespre la cobertura encara no era total. El que sí que es desconeixia era quin ha estat l'abast global de l'afectació i les causes del problema. Aquest diari no va obtenir resposta per part de la companyia.

L'alcalde de Sallent, David Saldoni, va manifestar que el consistori està decidit a emprendre una queixa col.lectiva, que reculli les demandes de tots els veïns que s'hagin vist afectats per aquesta situació i que posi de manifest l'abast del problema. Saldoni explicava que «estic en espera de poder parlar amb la directora de l'Agència Catalana de Consum», la berguedana Montserrat Ribera, «per concretar com hem d'articular aquesta queixa i reclamació conjunta, ja que aquest ha estat un episodi especialment greu, per la durada en el temps, però la realitat és que de problemes de caigudes del servei en patim tot sovint». El mateix Ajuntament sallentí és abonat de Telefònica Movistar.

L'Ajuntament de Navàs també ha estat mobilitzat per aconseguir trobar solucions per part de la companyia a la manca de servei. Segons van explicar fonts municipals, en aquesta població el problema hauria estat originat perquè a causa del temporal de la matinada de dissabte un quadre de força de Movistar es va cremar. Això ha estat provocant fluctuacions en la línia i afectacions en la regularitat del funcionament dels serveis de telefonia, internet i televisió, principalment al nucli de Navàs. Segons fonts de l'Ajuntament nombrosos ciutadans han expressat la seva queixa i per part del consistori una tècnica ha estat treballant per sol.licitar una solució a la companyia.

Les queixes dels usuaris afectats no només han estat per la fallada del servei, sinó també per la manca d'informació per part de la companyia i per les dificultats de trobar una interlocució. Un abonat de Balsareny explicava ahir a aquest diari que en el seu cas el problema ja va començar divendres a la nit i que des de llavors «he fet unes vint trucades als números d'atenció i d'avaries, però fins avui [ahir per al lector] no he obtingut l'atenció d'algú que no fos un contestador, i tot plegat per no tenir cap resposta concreta».