L'institut de Sant Joan comença el dia amb mitja hora de lectura

Els alumnes del centre educatiu, de primer d'ESO a segon de batxillerat, dediquen cada dia 30 minuts de la jornada lectiva a llegir un llibre

22.05.2017 | 07:24
Alumnes de l´institut Quercus de Sant Joan llegint a l´aula, una pràctica diària durant tot el curs

A l'institut Quercus de Sant Joan la primera mitja hora de la jornada lectiva es dedica a llegir. El brogit de l'entrada al centre a les 8 del matí es converteix de seguida en silenci. A totes les aules, des de primer d'ESO a segon de batxillerat, cadascú obre un llibre (professorat inclòs) i comença a llegir fins a 2/4 de 9. Amb la voluntat de desenvolupar l'hàbit lector, millorar el rendiment acadèmic i el bagatge cultural dels alumnes, l'institut santjoanenc ha implementat aquest curs el programa ILEC, d'Impuls de la Lectura. I els resultats són satisfactoris.

El Quercus de Sant Joan ja fa anys que treballa en el foment de la lectura, i ha aprofitat el programa per enriquint-lo i fer el seu propi projecte. Els nois i noies comencen la jornada escolar amb 30 minuts diaris de lectura lliure i en silenci. A cada aula hi ha una caixa amb llibres i els joves en poden escollir un, demanar-lo en préstec a la biblioteca del centre o portar-lo de casa. La qüestió és llegir. Cada alumne disposa d'un diari on apunta la data en què comença i acaba el llibre i un espai per fer comentaris sobre l'obra. També s'ha construït un «arbre de lectura», on pengen fulles verdes, taronges o vermelles segons la seva impressió de l'obra.

La coordinadora pedagògica, Iolanda Llohis, impulsora del projecte juntament amb la professora de Ciències, Marta Cases, assegura que, tot i les iniciatives que ja duia a terme el centre, es van adonar que «els alumnes llegien poc». Arran d'això, van proposar aquesta mitja hora de lectura diària, que s'aconsegueix restant 5 minuts de cada matèria, ja que «la lectura és una competència transversal». Asseguren que «el resultat és molt bo» i que «a llarg termini millorarem claríssimament la competència lectora dels alumnes, perquè d'entrada ja adquireixen l'hàbit».

Augmenta la concentració


Segons les impulsores, l'hora següent a la lectura «els alumnes estan molt receptius i comencen el dia relaxats i tranquils». Per a Llohis, «el silenci, la concentració i la lectura fan que després siguin capaços d'aprofundir més en les matèries». El projecte es completa amb activitats com visites d'escriptors, un concurs de Booktubers o un club de fans dels llibres. Una important moguda al voltant del llibre i la lectura que, fins i tot, la biblioteca i alguna llibreria del poble han notat, perquè els préstecs i les compres han augmentat. Un exemple que el projecte qualla i traspassa els murs de l'institut.
Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Bages

Màquines aturades al runam vell de Cardona, ahir al migdia
Ercros arriba a un preacord amb els treballadors que no satisfà a Cardona

Ercros arriba a un preacord amb els treballadors que no satisfà a Cardona

Tot i que hi ha una millora en la proposta, no agrada a la plantilla bagenca, que la votarà dilluns

El nou CAP de Sant Fruitós s'ubicarà a l'edifici de l'antiga biblioteca municipal

El nou CAP de Sant Fruitós s'ubicarà a l'edifici de l'antiga biblioteca municipal

Amb el nou centre d'assistència primària el municipi podrà unificar tots els serveis en un únic...

Marc Buxaderas, la discapacitat com a valor afegit

Marc Buxaderas, la discapacitat com a valor afegit

D'Aguilar de Segarra i estudiant de l'institut de Santpedor, ha estat becat per fer un projecte...

Xus Segura, regidora de Benestar de Sant Joan, presenta la renúncia al càrrec

Xus Segura, regidora de Benestar de Sant Joan, presenta la renúncia al càrrec

Xus Segura, fins ara regidora de l'equip de govern de Sant Joan de Vilatorrada dins el grup...

Calendari laboral i escolar 2017/2018

Calendari laboral 2017 a Catalunya

Calendari Laboral 2018 a Catalunya

Aquí pots consultar tots els dies festius a Catalunya i el calendari escolar 2017/18

 

Enllaços recomanats: Premis cinema