No era cap tren fantasma. Era ben real. Una de les locomotores que molts berguedans i bagencs més grans de 50 anys guarden en el record tornava a arrossegar vagons, tot i que per una altra via, la que connecta Sant Boi de Llobregat i Monistrol de Montser-rat. En la inscripció de la màquina figuraven les lletres MO, que significa que va ser fabricada per a la línia anomenada Montserrat-Olvan, tot i que arribava fins a Guardiola de Berguedà. El darrer servei de la línia va ser el 30 de juny del 1973.

La locomotora dièsel MO1003 pertany a una única sèrie de 100 dissenyades a França a principi dels anys 50, era una de les peces clau de l'històric Carrilet.

La iniciativa turística és una oportunitat per valorar trens antics que FGC guarda en magatzems d'arreu del país. «Vam considerar que era una bona idea posar en circulació un tren restaurat. Vam veure que els quatre vagons, restaurats a mitjan anys 90, tenien un estat de conservació molt correcte. Els hem adaptat perquè s'hi pugui dinar tot guardant-ne l'essència», explica el president de FGC, Enric Ticó.

El vagó més antic del tren data de l'any 1893, una autèntica joia en circulació de la història del fer-rocarril a Catalunya. Els altres es van fabricar els anys vint.