La Generalitat afegirà un tram més de carretera amb mitjana de separació a la C-55, en aquest cas en una part del tram entre Castell-bell i Collbató (l'aeri). El departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat el procés de licitació, per un import de 5,9 milions d'euros, d'obres de millora en aquesta car-retera i la de Terrassa (C-58). Es preveu que els treballs, que abasten un total de 8,5 quilòmetres, comencin l'hivern vinent i tinguin un termini d'execució de nou mesos.

Entre d'altres, es preveu afegir més d'un quilòmetre més a la C-55 de mitjana de formigó, mesura que ja s'ha aplicat entre Castellbell i Manresa.

El projecte comprèn el tram de la C-55 entre la zona de Can Gomis i la connexió amb la C-58 (uns 7 quilòmetres) i entre aquest punt i el túnel de la Bauma (1,5 quilòmetres). A més, les obres comportaran la millora del ferm d'aquestes carreteres, amb el tractament previ específic d'aquells punts que presentin més desgast o algun desperfecte. En aquest tram, la C-55, registra un trànsit diari d'uns 27.000 vehicles, i la C-58 d'uns 18.000.

Al tram de Can Gomis, de 600 metres de longitud, es preveu la remodelació de la intersecció existent entre la C-55 i la B-112, on també se situa l'accés cap al pont que comunica amb l'aeri de Montserrat. S'hi projecta un enllaç amb carrils centrals d'espera i illetes per canalitzar els moviments, de manera que es reordena aquest àmbit, en una actuació que es complementa amb l'obra que ja hi ha en marxa en el tram de la C-55 passat l'aeri. El nou accés es planteja també com a zona de canvi de sentit per als vehicles que surten de la zona d'aparcament existent al marge de la car-retera i que volen retornar en direcció a Barcelona.

Al tronc de la carretera, es crearà una banda zebrada central, de 60 centímetres d'amplada, amb balises per marcar la separació dels dos sentits de circulació. D'altra banda, s'eixamplarà i es pavimentarà el camí de vianants que voreja l'exterior de la carretera des del pont de l'aeri i les zones de Can Gomis i els diversos camins d'accés al massís de Montserrat. Es posarà una barrera de formigó exterior per protegir els vianants.

Entre Can Gomis i Monistrol de Montserrat es preveu la implantació d'un tercer carril en sentit Barcelona, mitjançant l'eixamplament de la carretera, i és un dels punts on es posarà una barrera de formigó per separar els dos sentits de circulació. En dos trams, la nova plataforma de la carretera farà un voladís per la proximitat, en un nivell inferior, del riu Llobregat.

Al pas de la C-55 per l'interior de Monistrol, amb un recorregut d'1,4 quilòmetres, es preveuen diverses actuacions de caire urbà amb l'objectiu, segons han concretat fonts del departament de Territori, d'afavorir la seguretat dels moviments de vehicles en les interseccions i del pas de vianants. Finalment, en el tram que hi ha entre l'enllaç del cremallera de Montserrat i el de la C-58 s'amplia la separació actual amb un zebrat central de 60 centímetres d'amplada, reforçats visualment amb balises cilíndriques. També es remodelarà l'actual enllaç entre la C-55 i la C-58, situat entre l'accés al cremallera i el túnel de Bogunyà. En concret, en la incorporació cap a la C-55 en sentit Manresa. El vial de canvi de sentit i el ramal actuals se substituiran per un de nou d'un carril de 400 metres de longitud, que connectarà directament ambdues carreteres.