L'Ajuntament de Súria ha obert el termini de sol·licitud d'ajuts per a obres de millora de l'accessibilitat i la seguretat dels domicilis de persones grans especialment vulnerables, acollint-se a un programa de la Diputació de Barcelona en col·laboració amb el departament de Treball de la Generalitat. El termini de sol·licituds s'estendrà fins al proper 15 de març.

L'objectiu de la convocatòria és donar suport a la realització d'arranjaments de banys, cuina i generals, a més d'actuacions complementàries de millora de l'eficiència energètica, per tal de garantir unes condicions mínimes de seguretat, higiene i habitabilitat. Els habitatges poden ser de propietat o de lloguer.

Les persones sol·licitants dels ajuts han de complir els següents requisits no excloents: persones a partir de 65 anys, empadronades en el municipi, amb una antiguitat mínima d'un any en el padró municipal d'habitants; persones amb dificultats per realitzar les activitats de la vida diària, acreditant la seva situació de dependència o disminució, d'acord amb els criteris de valoració de les bases que regulen la convocatòria; persones amb pocs recursos econòmics, d'acord amb els criteris de valoració de les bases que regulen la convocatòria i persones majors de 80 anys que visquin soles o amb una altra persona major de 65 anys.

Els arranjaments seran realitzats en règim de copagament. La persona beneficiària hi haurà de fer una aportació màxima de 238 euros, en funció de la seva capacitat econòmica. Abans de la realització de les obres, els tècnics faran una visita al domicili de la persona beneficiària per valorar les necessitats d'actuació i les solucions més viables per als problemes detectats. Un cop finalitzat l'arranjament, s'hi farà una segona visita per al control de qualitat de l'obra i el tancament de l'expedient.

Les persones interessades hauran de presentar la sol·licitud d'ajut, acompanyada del DNI, el certificat d'empadronament, que pot ser sol·licitat a l'Ajuntament, el certificat de pensió de l'any 2017, el certificat acreditatiu de la dependència o disminució, el rebut de l'impost de béns immobles (IBI), en cas de ser propietari del pis i el contracte de lloguer del pis, si és el cas.

Les sol·licituds i la documentació complementària es poden presentar a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC), a la planta baixa de la Casa de la Vila, en horari d'atenció al públic.