J.S./ESPARREGUERA
L'aeri de Montserrat enfronta Esparreguera i Monistrol de Montserrat. Ambdues poblacions mantenen una divergència sobre els límits territorials dels seus termes municipals, ja que l'edifici on es troba l'estació de l'aeri és dins el planejament d'Esparreguera i també dins el de Monistrol de Montserrat.
Representants dels dos ajuntaments es van reunir dilluns de la setmana passada per delimitar els seus territoris, però, davant d'aquesta divergència, el departament de Governació de la Generalitat de Catalunya ha hagut d'actuar i ha fet una proposta segons la qual l'edifici on es troba l'estació de l'aeri quedaria dins el terme municipal d'Esparreguera. En canvi, la resta del complex on s'ubica aquest edifici (és a dir, el pont des de la C-55, l'aparcament i l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat) se situaria dins els terrenys de Monistrol.
Després de no haver arribat a cap acord, el departament de Governació ha donat un termini aproximat d'un mes als dos ajuntaments perquè reconsiderin la seva posició. Aleshores els tornarà a citar i, si no hi ha cap acord en què es canviïn els límits establerts a la proposta de la Generalitat, Governació aplicarà la delimitació que va determinar. En aquest cas, els ajuntaments tenen la possibilitat de signar l'acord en disconformitat. Esparreguera ja va dir per mitjà de la seva alcaldessa, Paca Fosalba, al darrer ple municipal, que estan d'acord en la proposta que es fa des del Govern català. Per la seva banda, Monistrol ha d'estudiar ara quina posició prendrà davant d'aquesta proposta. "Hem de valorar-ho abans de decidir res", va declarar ahir l'alcalde, Joan Miquel. Segons va explicar el batlle, el planejament de Monistrol, redactat el 2003, va ser aprovat per la Comissió d'Urbanisme en el seu dia.
D'altra banda, els dos municipis han delimitat el seu terme amb altres poblacions: Esparreguera, amb Vacarisses, i Monistrol, amb el Bruc i Collbató.