REDACCIÓOLESA DE MONTSERRAT
La policia local d'Olesa de Montserrat va sorprendre dissabte cinc persones mentre intentaven robar a l'interior de l'empresa Vantexa, situada a la carretera de Manresa a Abrera (C-55). Aquesta fàbrica, que actualment és tancada sense activitat, ja va tenir un altre intent de robatori i un furt durant l'últim trimestre del 2009.
El cos de seguretat va rebre un avís del mateix gerent de l'empresa, que havia estat informat per un amic seu. Els agents i el gerent es van personar a la nau i van trobar un individu amb un martell fent un forat a la paret per treure el cablejat de coure, uns altres dos desmuntant maquinària industrial i dues persones més al fons de la nau. Segons van explicar els agents, tres dels sorpresos van ser detinguts a l'instant, mentre que els altres dos van fugir a peu cap al centre de la localitat olesana. Tot i això, van ser enxampats i detinguts al carrer Lluís Puigjaner.
Els presumptes autors, tots ells de nacionalitat romanesa, van ser traslladats a la comissaria dels Mossos d'Esquadra de Martorell, a l'espera de passar a disposició judicial. Segons va manifestar a la policia el gerent de l'empresa, els detinguts van provocat diversos desperfectes a la nau: van arrencar el cablejat de coure, van trencar les finestres d'alumini i treure els panys de les portes.
D'altra banda, a l'empresa Aquabase, situada just al costat, també hi havia arrencat el cablejat del quadre de llums, fet que també s'atribueix a ells.