Els usuaris que fan transbord entre les línies de Rodalies Renfe i les de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a l'estació de Martorell Central tornen a tenir obert el pas del carrer de les Escales per poder canviar amb comoditat de línia de tren.

Les obres que s'han realitzat en aquest espai han consistit en la construcció d'escales noves, una rampa adaptada per a persones amb mobilitat reduïda i el cobriment d'una part de les vies d'ADIF (que discorren en paral·lel a les vies dels FGC). Amb aquestes millores el departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ha finalitzat l'última fase d'urbanització a l'entorn d'aquestes estacions ubicades al barri martorellenc de Can Carreres. Els treballs han costat una inversió de 6.000.000 d'euros.

Durant els mesos que el carrer de les Escales ha estat tancat per les obres de millora, l'accés alternatiu per arribar a aquestes dues estacions (separades per una distància de 50 metres) ha estat pels carrers de Gomis i de Sant Joan. D'aquesta manera, els usuaris havien de fer una gran volta si volien fer transbord amb les línies d'una o altra companyia de ferrocarrils. A partir d'ara, amb les escales i la rampa, els usuaris poden estalviar-se uns quants minuts i evitar, així, que se'ls escapi el tren.

Per altra banda, la part coberta de les vies d'ADIF té una amplada de 40 metres aproximadament, fet que ha permès generar un nou espai que dóna continuïtat a la plaça que es va construir l'any 2008 al carrer de Montserrat, davant de l'estació de FGC. Sobre aquesta superfície que ara s'ha cobert, ADIF té previst edificar la nova estació de rodalies Renfe, que substituirà l'actual i es convertirà en un gran intercanviador que permetrà els enllaços directes entre tots dos modes de transport.

L'actuació que s'ha culminat forma part del projecte de construcció de l'estació de FGC de Martorell Central, impulsat pel DPTOP. En aquest sentit, la primavera del 2007 ja es va posar en servei aquesta estació de FGC de la línia Llobregat-Anoia, i el novembre es va finalitzar la primera fase d'urbanització de l'entorn. Aquestes obres van ser una millora de la integració del ferrocarril a la ciutat i de les connexions entre les dues bandes del barri de Can Carreras, que abans estaven dividides per les vies del ferrocarril.

Així, d'una banda, es va donar continuïtat a l'antic carrer de Montserrat mitjançant un nou pas inferior, que facilita els moviments tant de vianants com de vehicles. D'altra banda, es va construir una nova plaça davant de l'estació, de 1.826 metres quadrats, i es va fer un nou aparcament de vehicles amb 116 places.