REDACCIÓCASTELLVÍ
Castellví de Rosanes ha aprovat, de forma inicial, el projecte per a la construcció dels pluvials del barri de Can Sunyer. Amb aquesta actuació s'obre la porta a la resta d'obres que s'executaran per construir el futur clavegueram del barri.
Fa uns mesos, l'equip de govern de Castellví va donar un nou enfocament al projecte del clavegueram de Can Sunyer per tal de poder aspirar als ajuts de la Llei d'urbanitzacions i rebaixar el cost per als veïns. Fruit d'aquest canvi de perspectiva es va decidir, entre altres aspectes, separar els pluvials de la resta de l'obra, fet que redueix considerablement el cost que ha d'assumir el veïnat i que permet, alhora, aprofitar la subvenció rebuda del Pla Únic d'Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC), que s'hauria perdut en cas de superar-se el termini establert per la Generalitat pel retard en l'inici del projecte.
Ara, feta l'aprovació del projecte dels pluvials, l'Ajuntament preveu licitar en breu els treballs per mirar de començar les obres abans de la tardor. Aquesta actuació als pluvials no tindrà cap cost per als veïns i veïnes de Can Sunyer, ja que l'assumirà l'Ajuntament en la seva totalitat i s'hi destinaran els diners provinents de l'esmentada subvenció.
El barri de Can Sunyer va resultar beneficiari de la primera fase de la Llei d'urbanitzacions el mes de juny. La Generalitat, a través del DPTPOP, va concedir a l'Ajuntament la totalitat dels 160.640 euros que s'havien demanat per a la redacció dels projectes d'urbanització i reparcel·lació. L'obtenció d'aquest ajut permet poder demanar les ajudes previstes a la segona i tercera fase d'aquesta llei.