REDACCIÓMARTORELL
La campanya forestal d'enguany és força tranquil·la a Martorell i als seus voltants, en part perquè els voluntaris de les Associacions de Defensa Forestal i el mateix Parc Forestal de Can Cases i les institucions encarregades de vetllar pel territori fan un seguiment constant dels boscos de la zona per evitar que es tornin a repetir incendis com el que va afectar Martorell l'estiu del 2005.
Josep Martínez, director del Parc Forestal de Can Cases, ha destacat que "fins ara tan sols s'ha declarat un petit incendi a casa nostra, que va cremar escassos metres quadrats i que va quedar en anècdota". Tot i això, la vigilància és constant en les hores més difícils del dia, les de més calor. Un programa impulsat per la Diputació de Barcelona permet disposar d'un agent que controla la zona durant deu hores patrullant pels diferents espais forestals. Els punts de vigilància principals són el Parc Forestal de Can Cases, la serra de l'Ataix i els marges de la carretera C-243 i de la BV-2433 de Martorell a Castellví de Rosanes.
La serra de l'Ataix i el Parc Forestal de Can Cases són les dues zones arbrades de Martorell, els dos punts susceptibles de tenir un incendi. Per aquest motiu, ja fa mesos que des de l'Ajuntament s'està dirigint un seguit d'operacions per dificultar la declaració d'un incendi.