Tornar quatre anys enrere per arribar més enllà dels 3.000. En aquest cas, socis. És el que desitja el Bàsquet Manresa a l'hora d'afrontar una campanya d'abonats, la de la temporada que ve, que no presenta canvis significatius quant a preus i que anirà juntament amb una campanya per tal de mostrar l'orgull de formar part de l'entitat. La frase "Juguem amb el cor", la mateixa que va fer fortuna per celebrar la permanència el més passat i molt unida a l'eslògan de l'Ajuntament per a la ciutat, hi tindrà molt protagonisme.

La presentació d'ahir es va fer davant de Crist Rei, una manera, segons el president Jaume Arnau "de ser coherents, ja que aquest és un dels cors de la ciutat". Arnau es va mostrar determinat a "mirar de travessar el riu, des del Congost, i ser més a prop de la ciutat i dels actes que s'hi facin". Per a ell, "el nostre gran objectiu ha de ser arribar als 3.000 socis que havíem tingut. Pensem que si fem augmentar la massa social, els podrem oferir un equip amb més potencial i garanties" en el futur.

Quatre anys per sota

De fet, des de la temporada 2011-12, el Bàsquet Manresa no ha pogut superar els 3.000 abonats. Aleshores n'hi havia 3.271 i les progressives males classificacions de l'equip, amb dos descensos esportius i dues salvacions sobre la campana, han propiciat que la xifra baixés fins als 2.781. L'any passat hi va haver un petit repunt, i es va arribar als 2.816. Aquestes dades són lluny del màxim històric, els 3.622 de l'any en què es va disputar l'Eurolliga, la temporada 1998-99.

Arnau opina que "els nostres abonats ja han fet de prescriptors durant la temporada de l'espectacle que es pot veure al Congost. Han pogut convidar amics que no són socis i pensem que són aquests visitants esporàdics del nostre pavelló als quals hem d'anar a buscar. També, les persones que ja havien estat sòcies i ho van deixar". Per a ell "és complicat que algú que no ha anat mai a veure un partit de bàsquet se'n faci de cop", però és de l'opinió que hi ha camp per córrer i per créixer. Podem rascar aquestes 200 o 300 persones que ens falten" per ser 3.000.

Maneres de fer club

Des de l'entitat, a més a més, s'estan buscant maneres de fer més proper el sentiment de pertinença a un mateix club que pot propiciar l'augment de la massa social. D'aquesta manera, s'ha creat una comissió per dur a terme una campanya en què unes camisetes tindran protagonisme.

La responsable d'aquest grup, la consellera del Bàsquet Manresa Montse Seubas, va explicar que "distribuirem samarretes amb la inscripció 'Juguem amb el cor' per tal que tothom qui vulgui les compri per deu euros. Els demanem que les portin als partits i també a la vida diària", per tal de demostrar la seva pertinença al grup. A més, s'ha obert un lloc web, juguemambelcor.cat, en el qual tothom qui compri la camiseta està convidat a fer-se una fotografia portant-la posada i enviar-la. "Totes les fotos seran publicades" al portal. Volen demostrar que "som una ciutat de petites dimensions, però en la qual sovint es poden fer grans coses".