REDACCIÓBERGA
El Pavelló de Suècia de Berga acollirà els propers 22 i 23 d'octubre la vintena edició de les Jornades de Divulgació Pediàtrica, que convoca l'Hospital de Sant Bernabé, i que reunirà educadors i personal sanitari per debatre qüestions relacionades amb el desenvolupament físic, psíquic, emocional i social dels infants.
Les jornades, que són gratuïtes, tindran enguany el reconeixement d'interès sanitari per l'Institut d'Estudis de la Salut de la Generalitat, i encara que s'adrecin especialment a professionals que treballen a l'entorn dels nens, també són obertes als pares i mares i a la població en general, amb inscripció prèvia fins al 20 d'octubre.
Enguany, les ponències giraran entorn de quatre temes vinculats a l'educació infantil, a partir de dues conferències el dijous dia 22 i dues més l'endemà. La presentació es farà el dia 22 a les 5 de la tarda, a càrrec del cap del servei de pediatria de l'Hospital de Sant Bernabé, Xavier Giner; del president de la Societat Catalana de Pediatria, Vicente Molina; i de l'alcalde de Berga, Juli Gendrau. Tot seguit, començarà la primera ponència, sobre "Els nens tirans" i sobre la manera d'afrontar els seus capricis i exigències, a càrrec de la psicòloga Núria Vendrell. A les 7, el gastroenteròleg pediàtric Dámaso Infante parlarà de "Dolor abdominal en els nens, signes d'alarma". L'endemà, es reprendran les jornades amb dues xerrades més. La primera es titula "Sexualitat: eduquem bé els nostres joves i adolescents?", a càrrec del catedràtic de Pediatria Josep Argemí, i a les 7 el pediatre Eduard Estivill parlarà de "Com ensenyar a menjar els nostres fills".