regió7.cat » Berguedà
 Notícia anterior    

El ´Paisatge sonor´ presenta les músiques patumaires que no són a les partitures

El Paisatge sonor de la Patum és un treball audiovisual que es va enregistrar durant l'última edició de la festa

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
El programa Paisatge sonor de la Patum, que ahir es va presentar a l'ajuntament, ja és a la xarxa<br />
El programa Paisatge sonor de la Patum, que ahir es va presentar a l'ajuntament, ja és a la xarxa
 MIQUEL SPA

MIQUEL SPA / BERGA Com que a Berga qualsevol motiu és suficient per tal de reviure la Patum i això per als berguedans està íntimament lligat als sentiments, la presentació de l'estudi de màrqueting es va cloure amb la presentació del Paisatge sonor de la Patum, un treball que permetrà posar a les sonoteques tot allò que els patumaires tenen interioritzat des de fa segles.

El Paisatge sonor de la Patum és un treball audiovisual que es va enregistrar durant l'última edició de la festa i que recull els sons que no es troben a les partitures dels músics, però que en són indestriables. El treball també recull els sons que tothom coneix però escoltats des d'altres punts d'oïda. Així, el treball consta de 155 sons dividits en blocs com ara el de llocs, on es pot escoltar la festa des d'altres racons de la ciutat; el de micropaisatges, on es pot escoltar el soroll exacte del fuet, el tall de la vidalba o l'escombra netejant la plaça, o el de memòries, en el qual es barregen els sons festius amb altres bandes sonores de la història de Berga. A partir d'ara aquests sons quedaran també degudament arxivats i seran a l'abast de tothom en el portal www.sonsdepatum.cat. L'acte de presentació va disposar de la presència de l'alcalde de Berga, Juli Gendrau, els coordinadors del projecte, Jordi Boixader i Jordi Millan, així com el guanyador del premi nacional de Cultura Popular del 2006, Joan Soler, i l'escriptor i sacerdot Josep Maria Ballarín.

Els berguedans que van omplir la sala de plens de l'ajuntament van observar l'audiovisual en primera persona tot reconeixent-se en cada un dels sons i, alhora, descobrint noves versions d'allò que sempre han sentit per la Patum.

COMPARTIR
 
  Enquestes d'actualitat
Quina valoració fa de l´equip de govern de Berga?
  5
  4
  3
  2
  1
Votar »
 
RESULTATS ACTUALS
5 55%
4 3%
3 2%
2 3%
1 37%
 
Veure més enquestes »

Telèfons del Berguedà

Teatre Municipal Berga 93 821 01 40
Oficina de Turisme
93 822 03 00
Consell Comarcal   93 821 35 53
Hospital de Sant Bernabé 
93 824 34 00
Cinema Catalunya  93 822 03 00
Parc de bombers
93 821 10 80
Radio Tàxi Berga
93 821 05 32
INEM Berga
93 821 44 30
Registre civil
93 821 68 50
Creu Roja  93 821 33 11


  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad