PILAR MÀRQUEZBERGA
L'equip de govern (CiU) de l'Ajuntament de Berga s'ha vist obligat a ajornar fins a setembre l'aprovació per al projecte de construcció de la nova llar d'infants. La resta de grups municipals van expressar, al ple, la seva voluntat de votar-hi negativament, contraris a la proposta d'externalitzar la gestió del nou centre.
En aquest sentit, CiU va advertir, ahir en un comunicat, que "amb el vot negatiu dels grups a l'oposició, la construcció de la nova escola bressol haurà d'esperar". L'equip de govern manté que "això vol dir que no podrà entrar en funcionament el gener del 2011".
El PSC va posar en dubte, a més, en la sessió plenària, que "l'Ajuntament disposi d'una subvenció de 410.000 euros inclosa a les seves previsions".
Bullich va assegurar que "l'equip de govern mai no ha sol·licitat aquesta subvenció del departament d'Educació i, per tant, són 940.000 euros, i no 530.000, els que queden per finançar". El cap socialista manté que "el conveni signat el 2006 per a la creació de noves places és per a les de l'escola bressol ja existent, no parla enlloc del finançament de la construcció d'un nou edifici". CiU sosté, però, que ha presentat "en tot moment la documentació demanada pel departament, i que no ha rebut cap comunicació d'haver perdut l'ajut".
Segons les previsions consistorials, la construcció tindria un cost de 1.298.000 euros i, actualment, hi hauria una aportació de 360.000 del Pla Únic d'Obres i Serveis (PUOSC), i els 410.000 euros. CiU proposa externalitzar el servei i fer una concessió de 15 anys, perquè un organisme privat afronti la resta.