Si finalment l'Ajuntament de Berga opta per contractar directament els col·laboradors externs que puntualment utilitza perquè ajudin en actes com fer rotllana a les autoritats per la Patum o per indicar les zones d'aparcament de la Fira de Maig, caldrà que demani un permís per fer-ho al govern de Madrid a través de la delegació a Catalunya. Tant si el consistori opta per fer aquesta contractació directament o bé a través de la seva empresa BRG Progrés, haurà de demanar l'autorització per fer-ho. El motiu és que la llei d'estabilitat pressupostària no permet als ajuntaments que s'han beneficiat d'ajudes de l'estat per pagar els seus deutes que contractin més personal. Només hi ha una excepció a la norma i és que es tracti de personal essencial. En aquest cas, el consistori podria demanar aquest permís i, si li donen, fer la contrac-tació.

Tanmateix, a hores d'ara encara no s'ha pres cap determini sobre si es farà una contractació directa o bé s'externalitzarà. Dijous hi va haver una primera reunió entre el regidor de Recursos Humans, Ramon Bajona, i els representants dels diferents grups per tractar aquesta qüestió. Un cop determinat que aquests eren els dos models, es farà una nova reunió la setmana entrant perquè els tècnics diguin quina és la millor opció.

Tots els grups municipals a l'oposició -PSC, CUP i PP- han coincidit en la necessitat que l'executiu de CiU regularitzi la contrac-tació d'aquestes persones. Tal com ja va informar aquest diari aquesta setmana, des del 2007 el consistori contracta col·laboradors externs però no els dóna d'alta a la seguretat social. Regular la situació voldria dir crear un tribunal de selecció de personal, determinar unes condicions i crear una mesa de contractació.