La creació d'un tercer carril reversible a la carretera C-16 de Berga a Bagà, l'alternativa al desdoblament que la Generalitat ha descartat sine die perquè costa 750 milions d'euros està en dubte. El Govern estudia alternatives a una obra que el 2009 tenia un cost estimat entre 115 i 153 milions d'euros. Amb tot, no ha transcendit quines opcions té a la taula.

Enguany, la Generalitat va dir que la creació d'un tercer carril reversible estava pendent d'un estudi de viabilitat. Tal com ja ha anat informant aquest diari, l'any 2011, la Generalitat va anunciar que l'obra per completar l'autovia de quatre carrils de l'eix, la C-16, entre Berga i Bagà quedava ajornada sense data. El seu elevat cost econòmic, uns 750 milions d'euros, la fan inviable en un context de recessió econòmica com l'actual. Per això, el Govern va optar per fer un tercer carril reversible per millorar la capacitat i la seguretat d'aquesta carretera. Es va licitar la redacció del projecte constructiu per fer l'obra procés que posteriorment es va paralitzar.

A principi d'aquest any, fonts del departament de Territori i Sostenibilitat van dir a aquest diari que l'execució del tercer carril reversible dependria de la seva viabilitat i que per això se n'estava fent un estudi. El mateix treball havia d'analitzar "el mètode de finançament de la nova infraestructura, tot considerant el context econòmic i pressupostari, a més de buscar el consens amb el territori per a la seva implantació".

Ara, fonts del departament de Territori i Sostenibilitat han afirmat que s'estan buscant alternatives al tercer carril sense precisar-ne els motius ni concretar quines són.