La Taula de Construcció del Berguedà ha demanat al Departament de Territori i Sostenibilitat el desdoblament de la C-16 fins a Cercs. Segons l'organisme, la proposta d'ampliar la C-16 entre Berga i Bagà mitjançant un tercer carril reversible "no està pensada per cobrir les necessitats del Berguedà, sinó les de l'àrea metropolitana cap a la Cerdanya". La Taula considera "especialment inadequat" les desviacions d'un carril a les alçades dels túnels en hores punta per deixar dos carrils en el sentit de més demanda. En aquest sentit, creuen que "el més inadequat" és el desviament a l'alçada del Túnel de Berga per la BP-4654, ja que "suposa un increment d'inseguretat, temps, quilòmetres i revolts".

La proposta de construcció d'un tercer carril reversible a la C-16 entre Berga i Bagà no convenç la Taula de Construcció del Berguedà, un organisme format per professionals del sector de la construcció que té per objectiu donar una veu "no polititzada" sobre els problemes que afecten la comarca en matèria d'urbanisme.

La Taula creu que la solució "més òptima" és el desdoblament de la via fins a Bagà, ja que "generaria noves oportunitats per a l'activitat econòmica del Berguedà i les comarques centrals". L'organisme s'ha dirigit al Departament de Territori i Sostenibilitat per demanar el desdoblament de la via fins a la boca nord del Túnel de Cercs i, com a mínim, fins a la boca nord del Túnel de Berga, a la sortida de Vilada.

Segons l'organisme, el desdoblament de la via evitaria les desviacions a les alçades dels túnels en hores punta "que poden comportar un descens de la seguretat vial". En aquest sentit, creuen que "el més inadequat" és el desviament a l'alçada del Túnel de Berga per la BP-4654, ja que "suposa un increment d'inseguretat, temps, quilòmetres i revolts".

La Taula de Construcció del Berguedà també ha demanat al Departament més informació sobre la gestió de la barrera mòbil entre sentit en dies feiners, en especial a les zones de viaductes i túnels.