El sector públic i privat del Berguedà treballaran de bracet per aconseguir crear una marca per identificar i vendre el territori que reculli tots els elements singularitzadors que la poden fer atractiva no només des d'un punt de vista turístic sinó en el seu conjunt. Així ho diu el Pla de Màrqueting i Comunicació Turística del Berguedà presentat, ahir, a la Torre de l'Amo de Viladomiu Nou (Gironella) que proposa fer un replantejament de l'estratègia de venda i promoció de la comarca.

Que al Berguedà hi hagi 1.900 quilòmetres de senders senyalitzats està molt bé però el pla fa evident la necessitat d'anar més lluny per tematitzar l'oferta, crear productes més concrets i vendibles, amb valor afegit i que només se'n pugui gaudir a la comarca, singularitzadors. Per exemple, el Camí dels Bons Homes o la Ruta Picasso, que permeten vendre els valors del territori, la seva història i la seva gent. El pla diu que la comarca s'ha de promocionar de forma diferenciada més atractiva per captar uns visitants que ja tenen una àmplia gamma d'ofertes per fer senderisme arreu, de destinacions amigues del turisme familiar o per fer turisme actiu, algunes de les propostes de la comarca.

Aquest pla és fruit del conveni signat entre el Consell Comarcal del Berguedà i l'Escuela de Organización Industrial (EOI) en el seu dia. El treball ha costat 40.000 euros que han costejat l'EOI i l'Agència de Desenvolupament del Berguedà (ADB). Es tracta d'un document de 66 pàgines que proposa una nova estratègia de màrqueting per aconseguir que el Berguedà tingui un marca que sigui el paraigua dels seus béns tangibles i els intagibles per vendre'l com un espai autèntic, rural on els visitants poden viure experiències relacionades amb tendències creixents dels mercats com per exemple el consum conscient, el moviment slow tant el gastronòmic com el vital, els productes de proximitat o de km 0, els valors, els costums, l'etnologia o el turisme d'experiències. Per exemple que abans de comprar un producte agroalimentari es pugui participar en un taller on s'elabori.