El 2013 ha estat l'any en què s'ha registrat un nivell de trànsit de vehicles més baix a l'autovia de Berga d'ençà de l'inici de la crisi el 2008. Des de Sant Fruitós fins a la capital berguedana, en els darrers sis anys s'ha passat d'una circulació de 21.283 vehicles a una de 18.433, que suposa 2.850 cotxes menys i el 13,3% de reducció del trànsit en el total d'aquest tram de la C-16, la primera via de Catalunya construïda amb el sistema de peatge a l'ombra. Es confirma així una tendència imparable a la baixa del flux de vehicles que hi circulen, a causa de la crisi, que, en general, té una repercussió directa en el volum de trànsit de la xarxa viària catalana. Aquesta carretera no n'és cap excepció.

L'evolució de la Intensitat Mitjana Diària de Vehicles (IMD) d'aquests sis anys en aquest tram facilitada pel departament de Territori i Sostenibilitat corrobora el descens. En el tram de Sallent hi ha hagut una reducció del 8,8% del trànsit aquest període. A Puig-reig, la davallada arriba al 12,4%, a Gironella és del 8,6 i a Berga la disminució també és del 8,5%. En tots els casos s'aprecia que els volums de trànsits registrats l'any 2013 són els més baixos de tot el període analitzat. El tram on hi ha una intensitat circulatòria més baixa és el de Puig-reig, amb una IMD que el 2013 va quedar-se amb 14.177 vehicles per dia, la més baixa del tram analitzat.