La dialèctica es va anar escalfant per moments en el darrer ple municipal de l'Ajuntament de Berga. Tota l'oposició va retreure al govern local haver decidit la ubicació de l'estació d'autobusos sense haver consultat els grups que no formen part de l'executiu local. El regidor de Mobilitat, Ramon Bajona, va deixar clar qui té l'última paraula, i inapel·lable, sobre l'indret on s'ubicarà l'equipament. Quan ja havia escoltat la bateria d'arguments en contra, va sentenciar el debat amb la frase: "l'estació es farà a la Font del Ros perquè som l'equip de govern i ho hem decidit així".

Els grups opositors li van retreure haver-se assabentat de la notícia per les informacions que va publicar aquest diari (llegir Regió7 de dimarts 1 juliol) i de no haver debatut amb la resta de partits l'indret on finalment es construirà l'anhelada estació de busos. Fa gairebé 15 anys que polítics, entitats i agents econòmics demanen l'equipament. L'equip de govern sí que va mantenir una reunió amb entitats veïnals i l'Associació Comarcal d'Empresaris del Berguedà (ACEB) per tractar la qüestió. "Això no és un procés de participació ciutadana", va repetir l'oposició a l'uníson. La contundent frase del regidor va servir a l'oposició per reiterar la crítica que l'executiu fa valer la seva majoria absoluta a la corporació municipal per promoure poc el debat sobre qüestions importants. Bajona va atribuir les crítiques a "un atac de gelosia" perquè es van assabentar de la notícia tot llegint la premsa en comptes de saber-ho per boca del mateix regidor.

Prèviament, els grups ja s'havien pronunciat a Regió7 sobre la ubicació que finalment ha escollit l'Ajuntament de Berga per construir l'estació d'autobusos. La portaveu del grup de regidors no adscrits, Ermínia Altarriba, explicava que "sense saber els detalls del projecte", escollir aquesta opció "pot ser perillós", perquè "podria ser una opció barata ara que s'acosten les eleccions municipals". A més, considera que "fer-ho a la Font del Ros no té implicacions urbanístiques importants". I és que construir l'estació a la Rasa dels Molins -la principal opció al llarg dels anys que s'ha plantejat el debat- sí que comportaria tocar aspectes urbanístics d'aquest punt de la ciutat.