Puig-reig ha consolidat aquest cap de setmana una nova concepció de la Fira de Sant Martí. Sota la premissa que cal donar un nou aire a les fires comercials a fi i efecte de diferenciar-se i atraure nous visitants, l'Ajuntament i els comerciants locals volen anar reenfocant la fira cap a una mostra interactiva dels serveis i productes de la zona. Així, l'objectiu és que els visitants no es limitin a passejar i contemplar les parades, que cada any en són més, sinó que alhora prenguin part en tallers, tastos o sessions de ball.

La base d'aquesta nova concepció de la fira és l'empresariat local i l'aparador que suposa per a professionals i empreses de fora, que aquest any han evidenciat aquest atractiu assolint el rècord de 120 parades. Així, en nombroses parades, els visitants hi han pogut trobar un espai de taller o una zona de pràctiques per experimentar el servei. Igualment, el programa ha plantejat accions com ara degustacions o actuacions per arrodonir el caràcter interactiu del certamen. És el cas, per exemple, d'Eva Belmonte, que regenta un establiment de productes biològics, artesania i regals a Gironella: "compartim el nostre espai a la fira amb l'entitat El Despertar interior, que també fa activitats per als visitants... fem tai-txi, ioga i altres tallers diversos, el que intentem és acostar-nos a la gent". Belmonte va explicar que "aquest és el segon any que venim a la fira... del que es tracta és d'oferir coses interessants a la gent, nosaltres, per exem-ple, sortim aquí a l'avinguda i fem demostracions de tai-txi, així no quedem aquí com amagades". Uns metres més enllà, les escriptores de Berga Antònia Molera i Gemma Rossell proposen una parada on els nens, i els pares poden asseure's i llegir els seus contes: "venim a la fira per donar a conèixer els nostres contes... nosaltres ens dediquem a fer hores del conte i aquí la gent pot venir i remenar tot el que vulgui, ja ens agrada això...".