El Clúster Agroalimentari de Productes Típics de Muntanya, nascut al Berguedà, es va reunir el passat dijous 18 de juny, en Junta General i va aprovar la decisió d´expandir-se de manera ordenada i per fases, a tot el territori de muntanya de Catalunya, començant per les comarques veïnes.

El Berguedà, com a comarca fundadora del Clúster, es reservarà el dret de seu central, i el seu pes ponderat en les decisions estratègiques.

La missió del Clúster de Muntanya consisteix en aportar avantatge competitiva a les seves empreses membre, posicionant els productes típics del territori de muntanya de Catalunya com a referent alimentari diferenciat, de qualitat superior.

Segons el seu director, Manel Rovira, obtenir la massa crítica necessària és un aspecte bàsic per aconseguir un entorn favorable a l´augment real de competitivitat de les seves empreses i anar consolidant l´estructura de Clúster, ja que moltes d´elles són petites i la dimensió global del conjunt és fonamental.

En aquesta línia, es va aprovar el desenvolupament de la marca específica per segment de producte i territori.

El Clúster es va acabant d´estructurar com a tal, obtenint primers acords i condicions favorables amb entitats clau, que li permeten situar-se en una bona posició de sortida. A més, moltes d´aquestes entitats hi aposten entrant a formar-ne part com a sòcies.

A partir del pròxim trimestre, paral·lelament al creixement i la protecció de costos, es començaran a posar en marxa els projectes d´innovació, exportació, comunicació, comercialització, captació de recursos, legislació i seguretat alimentària.