"He vingut abans i, de la cua que hi havia, he marxat. Ara he tornat per veure si em poden atendre". Aquesta era la queixa que expressava, en veu alta, una usuària del servei de Correus de Berga, ahir, mentre esperava pacientment que li toqués el torn. I no era l'única que en els darrers dies ha vist com es formaven cues més o menys llargues en diferents moments de la jornada. La raó cal buscar-la en la falta de personal que pateix Correus a la ciutat en ple període estival de les vacances, que ha fet que s'acumulin les feines en els treballadors que queden, tant els que atenen els usuaris rere el taulell com també els del repartiment, segons fonts consultades per aquest diari.

Regió7 va poder comprovar, ahir al migdia, com la cua d'usuaris arribava fins a la porta de l'oficina. En altres moments del matí, testimonis presencials van assegurar que l'havia traspassat i els ciutadans s'havien d'esperar al bell mig de la vorera del carrer del Roser, on s'ubica Correus a la capital del Berguedà.

Al llarg de l'any, a l'àrea d'atenció al públic del servei de Correus de Berga hi treballen 4 persones (tot i que fa només tres anys eren 6 persones treballant-hi), però des de l'1 de juliol fins al 15 d'octubre són 3 a causa dels períodes de vacances. Això comporta que els que no fan vacances hagin de fer la feina de la persona que no hi és, ja que no se substitueix, segons fonts consultades per aquest diari.