Demana 1.000 euros per poder votar el 27-S

El puig-reigenc Ramon Garriga, resident a Mèxic, impulsa una campanya per recollir diners pel bitllet a Catalunya

07.09.2015 | 19:23
Ramon Garriga.

La idea va sorgir com una broma entre amics i s´ha convertit en realitat. El puig-reigenc Ramon Garriga, dissenyador gràfic i fundador de gratstudio.com, resideix a Mèxic des del juliol passat. Per temes burocràtics no pot exercir el seu dret a vot a distància i té clar que «votar és un deure i un dret que sempre és important exercir», però per a ell les eleccions del 27-S són especials i vol ser a Catalunya per donar el seu vot pel sí.

Els elevats preus dels bitllets d´avió no permetien que Garriga pogués viatjar fins a Puig-reig per votar, és per això que va decidir impulsar una campanya de micromecenatge Un vol, un vot. Un vot, un sí, a través d´Internet, al web totsuma.cat, per recaptar diners i poder pagar una part de les despeses, o si pot, la totalitat. «Creia molt en el projecte, i tot i que no m´esperava un èxit tan ràpid, sabia que a poc a poc s´aniria omplint la pica», explica. I és que en menys d´una setmana, el puig-reigenc ha aconseguit més de 1.000 euros, la quantitat fixada inicialment.
Assegura, però, que tot i haver assolit l´objectiu marcat, «la realitat és que des del principi necessitava més inversió, tant per pagar el bitllet com les despeses de producció i enviament dels obsequis que reben les persones que hi col·laboren».

La campanya estarà activa fins el 27 de setembre i assegura que si s´assoleixen més de 1.400 euros (els que necessita realment) retornarà els beneficis entre els col·laboradors.

Un disseny amb missatge

Com totes les campanyes de micromecenatge, els usuaris que fan un donatiu econòmic reben un regal, més o menys valuós segons la seva aportació. Garriga és dissenyador gràfic i tenia clar que l´obsequi havia d´estar relacionat amb la seva professió. «Crec molt en el missatge, en el concepte, en les paraules, lletres i tipografies», diu. Per tot això, el cartell (imprès o en digital) o el disseny de les samarretes que es regalen està format per 27 lletres «s» i una «i» que formen la paraula «sí» disposades en quatre columnes que a la vegada formen la senyera. A més, la tipografia escollida és la Futura. «El nom ho diu tot», afegeix.

Els interessats poden fer aportacions des d´un mínim de 7 euros i fins a 40. De moment prop d´una seixantena de persones han col·laborat en la campanya, fet que satisfà molt Garriga. «He de donar les gràcies a tothom qui ha cregut en el projecte, des de la plataforma totsuma.cat fins als que han donat diners», diu. Creu que la proposta ha tingut èxit, en gran part, per tota la difusió que s´ha fet a través de les xarxes socials, i la col·laboració d´amics, familiars i desconeguts «que han aportat el seu granet de sorra.»

Garriga treballa com a freelance a través d´Internet, principalment per a clients de Catalunya i alguns de Buenos Aires. Des del juliol està instal·lat a Mèxic, i durant l´any i mig anterior havia residit a Buenos Aires. I és que la seva dona treballa a Amèrica Llatina. Confessa que escampa pel món el moment que viu a Catalunya i li encanta. Ara, amb els diners per al bitllet assegurats i la maleta a punt de fer, viatjarà a Catalunya «per participar de la gran jornada electoral i viure-la en directe».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema