Bolets i cuina, una aliança d'èxit

El Berguedà celebra la quinzena edició de la Cuina del Bolet amb quinze restaurants que s'hi sumen

15.09.2015 | 07:40
Esteve Padullés, Toni Barat, David Font i Imma Espel, ahir a la tarda

El Berguedà inicia una nova temporada de bolets i per quinzè any consecutiu posa en marxa la campanya gastronòmica de la Cuina del Bolet. Una vegada més, l'Associació d'Hostaleria i Turisme del Berguedà i l'Agència de Desenvolupament del Berguedà impulsen aquesta proposta amb l'objectiu de potenciar la gastronomia boletaire que ofereixen els restauradors de la comarca i continuar treballant perquè el Berguedà mantingui la seva referència com a terra de bolets. La presentació es va fer ahir al Pavelló de Suècia de Berga en un acte que va servir per commemorar el quinzè aniversari d'aquesta campanya.

El president de l'Associació d'Hostaleria i Turisme del Berguedà, Toni Barat, va recordar que tot plegat va començar fa quinze anys, "quan una vintena de restauradors van pujar al carro de la cuina del bolet amb l'objectiu de promocionar el Berguedà com a destinació boletaire". Ha assegurat que "alguna cosa es va fer bé, quan després de quinze anys continuem apostant per la cuina del bolet, i a més, altres comarques han copiat la idea". En aquest sentit, mostra els seu agraïment a tots els restauradors que hi han participat i, sobretot, "als que hi han estat fidels any rere any".

Per la seva banda, la responsable de turisme de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà, Imma Espel, ha explicat que enguany són quinze establiments que ofereixen menús del bolet des de 25 fins a 55 euros. Tots es recullen en un opuscle -a banda del web www.cuinadelbolet.com- on, a més, es troben les cinc festes del bolet que se celebren a la comarca, algunes receptes i, per primer cop, els elaboradors que ofereixen productes amb el bolet com a protagonista. Tot plegat, amb la intenció de "recollir tota la informació relacionada amb els bolets en un mateix espai, per presentar una imatge unificada i amb més força". Segons Espel, des que es va iniciar la campanya, "s'ha aconseguit que el Berguedà sigui el destí boletaire referent entre els veïns de l'àrea metropolitana".

El president de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà, David Font, va assegurar que des de l'ens es continuarà donant suport a les iniciatives que permetin posicionar el Berguedà. "Els visitants, a banda de gaudir de la natura i passar al bosc a buscar bolets amb moderació, poden entrar als restaurants i tastar un menú on els bolets són protagonistes".

L'acte també va incloure una breu intervenció del micòleg Esteve Padullés, que va voler posar èmfasi entre els presents en que des del Berguedà cal vendre que "els bolets són un element molt important dels boscos, i que, a més a més, es mengen". En aquest sentit, creu que cal fer pedagogia d'un ús més responsable dels boscos, per l'augment dels boletaires sorgits en els darrers anys.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema